Baksmälla som enda nykter


GÖTT att man är den enda personen som inte går ut på juldagen som är över 15 och under 35 år. Vaknar med 3 st andra personer i lägenheten som varit ute hela natten och jag är den ENDA som ligger inne på badrummet och kräks. Den enda som hållt sig nykter.

Jag som hade tänkt att vara pigg till Mellandagsrean och springa runt i timtals. Men vaknar upp och börjar kräkas. Ringer morsan för support, men hon är lika dålig och ligger också och kräks. Likaså morfar och broder.

Sjukt bittert. Sjukt.

Så dagen har spenderats i sängen sedan kl 23 igår. 24h exakt. Med feber, frossa, värmeböljningar och gny. Fan vad jag gnyr. Tur i oturen att Pernilla fixade en Flådig lårkaka igår så hon har legat bredvid mig och gnytt också.

Man får känna sig skör sådana här dagar när man är sjuk. Oavsett om man dragit på sig någon influensa eller om man supit sig till det. Fullt Berättigat ändå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0