Bakfylla hos andra


Kom in till Stan, in i lägenheten och in till en en förfest-efterfest. Fast gästerna låg och Sov, givetvis.
Jag som hade sett fram emot att komma hem, slänga mig i sängen och kolla på Söndags TV. Men nix. Sängen var ju upptagen. Så, jag satte igång med att dammsuga, dammtorka, vika tvätt, plocka undan fyllemat, vinflaskor och allt annat som dyker upp efter en helg. Grejen är den att Joel kommer, och jag vill inte direkt att han skall se lägenheten såhär, och då en av oss ligger utslagen i sängen så få den andra städa upp krigsfältet.

Jag har någonting riktigt emot bakfulla människor. Eller, egentligen inte människorna i sig. Men att låta en fylla göra så att man förlorar en hel dag efter. Jag har som alla andra givetvis legat och kräkts dagen efter, men jag försöker alltid alltid göra någonting ändå. Jag får panik. Skulle ALDRIG sova bort en hel dag. Aldrig någonsin. Visst är det ju fantastiskt gött om man är ett par som ligger och skrattar.. eller för all del gråter över gårdagen tillsammans. Kollar på en film eller whatever. Men jag skulle aldrig lägga mig och sova bort en dag. Man har ju sig själv att skylla. Därför jag inte känner någon empati för någon som druckit sig till det tillståndet dagen efter. Jag blir mest irriterad liksom. Vi är ju vuxna människor - faktiskt. Sen får man ju självklart göra som man vill, men jag fattar inte att en DAG är så obetydlig att man kan sova bort den. Fattartinte. Men vi får väl se när jag inviger min första fylla snart. Kanske är det jag som tar upp någon annans säng och låter någon annan plocka bort efter min fest för att de väntar gäster. Man kan ju aldrig veta. Men jag skall göra allt som står i min makt för att inte låta det inträffa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0