Vakna vakna

Uppstigning klockan 05:00 och det är Lördag. Idag sticker det lite i ögonen på mig faktiskt. örjar jobba klockan 7, så pappa skjutsar in mig klockan 6 för att jag skulle få sova en timme längre. Gött. Men den extratimmen försvann då jag inte kunde somns så snabbt igår. Hur som haver, det är Lördag och jag vet inte om jag skall åka in till Stan idag, eller om jag skall åka tillbaka till Kungshamn.

Vill gärna gärna spendera mer tid i stan med mina vänner, men jag är så otroligt trött och klarar liksom knappt av att sitta upp. Tja, inte nu men jag vet att jag kommer känna så. Igår var det så mycket att göra på jobbet att jag trodde jag skulle få sjukpensionera mig efter det passet. Jag orkade inte ens säga Tack till mina kunder efter 9h av intensivt arbete, jag var knappt kapabel till att mima det. Och när klockan slog 19 och vi stängde så var det med pure happiness som vi sa till Kunderna; Nej tyvärr vi har stängt. Det  var en riktigt riktigt jobbig dag, och idag förväntas ännu en. Alla skall ju ha kräftor till sina kräftskivor och ja, det finns typ 2 ställen att köpa det på, när man är i köpcentrumet varav 1 inte är sådär superfint. Så de kommer till oss. Kul kan man ju tycka, men fyfaan vad jobb det är somliga dagar, och efter mellan 4-6h sömn varje natt, och bussfärder på 3h varje dag så är det lite påfrestande. Men det är ju roligt, och då gör det inte så mycket att det är jobbigt.

Igår när jag gick på 7 bussen så fungerade inte mitt busskort, för det hade gått ut. Precis vad min pappa hade förutspått den rackarn. Han kom dock på det när jag kom hem i förrgår klockan 22, så att kunna köpa nytt busskort var liksom uteslutet. Likaså att köpa ett nytt innan bussen går (Sommartiden är över nu, och även om den inte varit det så hade man inte kunnat köpa busskort i Kungshamn vid den tiden. Möjligtvis sno ett av en däckad tonåring som varit ute på Smögen hela natten). Skönt för mig som inte behöver betala mina egna busskort kan jag tycka. Pappa sätter äver pengar så jag kan betala för ett busskort och sen - behålla resten av pengarna. Det är det fina med att o hemma nu under sommaren. Men nu är sommaren slut, och jag skall använda mina vingar och flyga ur boet. Skönt så in åt helvete, men å andra sidan käns det lite småjobbigt ändå. Jag har det rätt gött här med gratis mat och Husrum, TV, internet, vatten, El och underhållning. Skönt att få allt gratis för ett tag, för det är inte så mycket mer i värkden som är gratis. Förtutom Kärlek vadklart, men det är jag inte säker på att jag vill ha, även om det är gratis.

Nu skall jag draao.

KUL LÄRDAG på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0