Hej ovanligheten!

Kluven. Igen. Nej men hej ovanligheten!

Jag måste säga att Livet bjuder på många öppna dörrar. Och jag vet inte vilken jag skall kliva in genom.
Skall man ta ett fast jobb och bosätta sig i Göteborg med goda vänner? Eller skall man dra ner till Kalmar och börja läsa nu kanske? Eller skall man hänga på broder till Örebro och se vad den staden har att erbjuda? Kanske skall man stanna i Amsterdam och leva ett sweet life utan nära o kära ett tag? Eller skall man helt enkelt dra till Hong Kong och börja arbeta där för att sedan antagligen aldrig återvända hem igen?

Det finns så mycket jag kan välja mellan just nu, men dessa alternativ är de jag har satt högst upp.

Mina föräldrar säger: Ta jobbet i Göteborg, då har du en fast inkomst och en lägenhet som du kan bo i. Det är inte så långt hem till oss, och du har alla dina vänner i Göteborg. Mina vänner säger ungefär samma sak. De tycker inte att utlandet är någon god idé och jag hör mer o mer irritation i deras röster. Inte längre en vädjan om att jag skall stanna, utan mer ett underliggande hot. Jag förstår dem, jag hade säkerligen gjort samma sak som de gör om de hade planer på att försvinna några år till.

Men. Jag är rädd. Rädd som fan att få fast jobb, en ganska okej lägenhet och stanna i stan. Rädd för att bli en fullblods Göteborgare som har satta afterworktider, som handlar på Willys, som är ute o promenerar i slottsskogen och som blir drällfull varenda löningshelg, men som följer Idol alla andra helger. Jag är rädd för att nöja mig. För att inte längre ha någon spänning i mitt liv. Jag är rädd som fan för att sitta hemma med en halvrolig kille som man träffat på höstkanten för att man inte har någonting annat för sig. Kolla på reseprogram för att tänka mig in i situationen med vita stränder o blåa hav. Men aldrig någonsin komma dit. En riktig svenskjävel som svär över vädret alla dagar om året. Det är för varmt, det är för kallt. Det regnar förmycket, det blåser förmycket. Alla svenskar klagar på vädret. Oavsett. Det ligger i vår natur.

Hum hum hum. Skall ta mig en sväng till Biblioteket och systemet för att lösa lite problem. Man får mycket inspiration på Biblioteket, det är därför det är mitt favvoställe. Systemet ligger bredvid det, och man må ju unna sig en sväng in där. Om de monterar ihop Panduro och apoteket med det, så blir det mitt absoluta hang out. The place to be så att säga.
Ja, shackspel på bibblan är planen for today. Känner fortfarande baksmällan över mig från igår. Den skakar jag aldrig av mig under första dagen. Kan bero på att alkoholen aldrig går ur mig på en dag, och att baksmällan då alltså kommer dag 2. Inget nytt. Har vart så senaste 2 åren. Let's move.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0