Tur har du som är kär


Tittade på en film här om dagen med en vän. Det var två stycken som älskade varandra på filmen. Som var kära. Som bara ville vara de två. Jag och min vän tittade på varandra och sa: Tänk att känna så. Tänk att ligga bredvid någon som man aldrig vill resa sig ifrån och gå iväg från. Tänk att kyssa en människa för att man älskar denne, och inte för någon annan anledning alls. Tänk att vara kär, uppriktigt kär. Att spendera en dag i sängen och skratta och bara vara, att inte ha någonting annat att göra som man hellre vill, eller måste. Att bara vara två.

Sedan var vi tysta och fortsatte kolla på filmen. Men jag är säker på att båda tänkte samma sak tills att filmen var slut. När skall man känna så, kommer man känna så.

Till alla de som är lyckligt kära i någon.
Som har den personen bredvid sig som de vill spendera resten av sina liv med. Jäklar vad ni skall vara glada. Jäklar vad ni skall må bra för att ni har den personen där. Vårda era relationer. Låt de inte gå till spillo. Ta inte varandra för givet. Låt det inte ta slut. För fan vad tur ni har.

Med dessa ord så går jag och lägger mig. Fina fina Augustikväll. Godnatt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0