Ikväll är det jag och Karamellkungen.


När man jobbar mån, tis, ons, tors, fre, och Lör så tappar man liksom suget efter helgen. Det känns som om det är ett jävla långt rullband av intetsägande dagar. När man tappar helgsuget så försvinner per automatik också Livslusten. Visste inte ens om att det var fredag idag förrän jag talade med min mor för en stund sedan och hon var på raj-raj med sina väninnor. Så, Sara 122 år sitter i soffan och läser en bok ikväll. Grejen är att jag är nästan tacksam för detta slaviska schema som jag går under, för jag slipper liksom bränna ut mig på phar-tey, och bränner istället ut mig på någonting som är muito importante. Nämligen mitt sommarjobb. Fast känns ändå inte som ett Sommarjobb då jag jobbar så sjukt mycket, och känns ändå inte som ett vanligt jobb då Johan är min chef och mina arbetskollegor är kick ass. Men cash behöver man säger min far, så jag jobbar på. Har faktiskt inte ens någon nämnvärd ångest för att jag inte är ute så mycket. De senaste gångernas galejj har ju varit i vanlig SJK-anda och man är ju inte hemma innan en däckning, ett frittfall ner i marken eller en kräka.

Man får ju inte svika sina landsmän som förväntar sig sken. Vill man ha sken, så skall sken ges. Det är det fina med sken. Den nya gyllende regeln som barnen nu kan kladda ner på ett A4 papper och sätta upp på kylskåpet. Oh my god i helvete vad jag längtar till Amsterdam. Hej du SATE vad intressant det skall bli.
Igår sa jag någonting om att jag alltid går på Safty first till min vän som skall med till Amsterdam. Jag sa att vi båda fungerade så. Då sa hon: Eh, Sara. Jag skall åka med DIG till Amsterdam och jag vet att du inte söker trubbel eller fara, men trubbel och fara söker dig. Så Sara, nej du kör inte safty first.

Vet att om man letar oändligt länge, så kan hon ha en yttepytteliten del rätt i det hon sa. Men jag vet fan inte vad jag har för förbannelse över mig. Men Åååh Amsterdam! Yez, yez, yez.


Hur som haver, ikväll är det jag o karamellkungen o hemtelefonen. Rage!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0