Anekdoter


Brorsan berättade en gång om när han satt på bussen och var så himla snorig. Han hade redan torkat bort allt snor med tröjärmarna, så de kunde liksom inte ta in mer snor. Han hade inga servetter eller papper alls förövrigt och han sa att när han lyfte armarna så hängde det snor-stränger från näsa till tröjärm likt en bläckfisk. Han inser att han inte har något annat val än att ta till någonting totalt oacceptabelt - snyta sig i gardinen på bussen. Detta kan man ju tycka löses snabbt och smidigt och att torka bort snoret man har under näsan med en liten gardin som ändå bara hänger bredvid en. Jo, precis. Men i brorsans fall så var det givetvis lite extra komplicerat.
Tjejen som satt i sätet framför honom, ligger nämligen och sover, och har gardinen mellan kinden och fönstret.
Brorsan svär i evigheter, men avviker inte från sitt mål, och sakta, succesivt så drar han undan gardinen mellan kinden och fönstret tills att han får en såpass stor bit tyg att han kan torka bort allt snoret med det. Tjejen framför honom fortsätter givetvis att sova under hela resan på samma gardin. Men det var som Sebban sa. Det var inte för hans egen skull, det var för omvärden - alltså resterade passagerares välbefinnande.. förutom för den stackars tjejen då vadklart.


Det jag skulle komma till är att jag hamnade i samma situation nyss på bussen. Kanske inte i så hög grad, och jag skulle aldrig någonsin röra gardinen, men rinner snor det gör det fo sho! Är så förkyld att jag vid ett tillfälle förut fick lägga på telefonen, för jag kunde inte andas genom näsan och det gick inte att andas och prata samtidigt.

Ah, påtala om munandas. En gång så hade min vän ett besök av en man, och hon gillar inte att pussa på män som hon inte är kär i (vi delar samma tanke där faktiskt) men denne mannen ville så gäärna gärna pussas innan sexet, så min vän säger då någonting i stil med: Du, jag är ledsen men jag är mun-andare och är tät i näsan, så vi kan tyvärr inte hångla. Det är fan den bästa bortförklarningen jag har hört.

Nej, nu skall jag packa till imorgon för jag o mina vänner skall slå runt på stan imorgon kväll. ÅH, vad fint!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0