15 igen


Igår låg jag i min säng och läste mina gamla dagböcker högt för min vän. Hon skrattade sig till tårar och jag skämdes. Jisses vad man resonerar olika, och herregud vilken dramatisk tjej jag var back then. Well, jag vet att något av det dramatiska sitter kvar än, men ojojoj. Det där var dramatiskt. Mycket borderline som härjade i den dagboken. Efter det underhållningspasset så satte jag i vanlig ordning på en film, och sjönk ned. Sedan klockan 24 så började jag tala med min vän i telefon. Vi pratade o pratade o pratade, och jag kände mig som 15 år igen. Tala med en kille och tala om allt i världen. Fnittra, och le och ha det alldeles underbart på var sin sida av telefonen. Klockan 03:30 lade vi på telefonen efter några misslyckade försök att runda av samtalet innan. Det var så himla mysigt. Han satt på sitt gamla barndomsrum, och jag på mitt - och vi talade i hemtelefonerna. Jag kände mig verkligen som tonåring igen.

Ljuva tider.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0