On the poolside


Åh. Vilken fin helg ändå. Nu skall jag i vanlig jävla ointressant ordning förklara vad vi har gjort i helgen. Jag vill liksom inte göra det, men ändå så är det någonting i mig som vill förklara, punkta upp, få ur mig det. Så here we go, once again - helgen.

I fredags så samlades truppen igen. Otippade trion Jag, My & Anna för lite El Taco ! Då detta varit någonting som legat på agendan sedan.. 6 veckor tillbaka. Hur som haver så är det så atter jag drack lite vin, och de drack läskeblask, my höll på att elda på allt som finns inom räckhåll som vanligt alltså.

Lördag och jag vaknar med en enda tanke i min halvt fungerande skalle - What a fuck skall jag göra hela dagen? Som tur så hör My av sig strax efter att jag fått in min andra tanke i min halvt fungerande hjärna - Klart jag skall unna mig lite vin såhär en fantastiskt varm o solig dag. Myran kommer upp o vi hänger lite, men då går solen i moln och vi sticker till Ravioli för att spotta på allt vi stör oss på och hylla det vi gillar. Sedan enas vi om att det är dags för en fin dagsfylla och vi inhandlar 2 stycken flaskor var. Sedan ligger vi vid poolen tills att solen går ned. Dricker vin, lyssnar på musik (vilket fick bli 2 låtar sista timmen då min dator dog), badade i poolen, lekte med en boll och bara hade det jävelusiskt gött. Fan vad fint det var. Sedan kom lite killar på besök som skulle ha BBQ hos oss och startade grillen. Perfekt tajming för oss att fly fältet. Med en sjuk bränna (bränna som i bränt skinn, inte grekisk gudinna nyans) och sedan kilade jag ned till My & Linus efter en dusch och lite snack med Mackan på balkongen. Skall ju inte sticka under stolen med att vi inte var as trötta, sega, slöa, lama, sömniga, brända, uttorkade då vi ersatt vattnet med vin, samt påverkade. Vi hade dukat för utgång, men det blev bara något glas vin mer, och sedan så kilade jag hem o lade mig. Gött nog. Brao kväll.

Imorse kollade jag på The election of Barack Obama by the people, och göttade ned mig i sängen. Sedan blev det poolen igen, för att bränna på brännan som jag införskaffade dagen innan. Tänkte att jag bara skulle ned o ta ett dopp, men vaknar lite senare av att man visst brännt sig ännu mer, och att jag faktiskt somnade efter doppet i poolen. Drog på mig shortsen o ett linne för att möta upp Linus & My på Qashba för lite öl o snack, och sedan återvände jag till mina domäner och har haft det fint med Calle & Mickan på balkongen.

Utomordentlig helg måste jag säga. Gott att man har poolen, och polaren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0