Störande dagliga fenomen, Topplista.


Få saker upplever jag som jobbiga.
Men jag har snickrat ihop en liten topplista.


1. Popcorn skal som sitter o skaver i tandköttet, som du inte kan få bort. Ofta uppmärksammas detta fenomen i grupp med många människor, så du inte heller kan stoppa in fingret i munnen och försöka pilla bort detta skavande skal.

2. En fluga i ett rum som aldrig, aldrig flyger ut. Oavsett om det är korsdrag o alla fönster o dörrar är öppna. Flugjävlen sitter på kanten av dörren och kikar ut, men tar aldrig steget. Dessa flugors öde faller sig oftast under en ihoprullad tidning, då de haft 5h på sig att flyga ut men inte gjort det.

3. Raka benen och skära sig. Brukar förekomma på ankeln eller på knät för mig. Olika för alla damer (och herrar) som rakar benen. Detta kan tyckas vara en bagatell, men när det inte slutat blöda och man har kommit till förfesten så börjar man fundera på om man inte har blödarsjukan. Inträffar alltid, så antagligen har jag blödarsjukan.

4. Statusuppdateringar på Facebook. Jag är en hejare på att skriva meningslösa sådana jag själv, men det finns en helt annan nivå av påfrestande uppdateringar. Exempel ges: Min 3:e kopp kaffe idag, Ligger i soffan med katten i knäet, Äter Kebab (Den uppdateringen är dock okej att ha om man är utlandssvensk och precis kommit till Sverige), Är törstig, är Hungrig, Finaste hästen, Jag älskar XXXXXX (Valfritt pojkvän/flickväns namn), samt kryptiska undertexter som "Du trodde att jag inte kunde, men jag gjorde det. Vad säger du nu då?"

5. Folk som klagar på allt. Allt, allt, allt. På jobbet, på folket, på vädret, på maten, på sin pokvän, på landet de befinner sig i, på folket som sitter i kassorna på supermarketen. På ALLT. (Ja, ungefär det jag gör nu då) Dessa människor brukar dock lida av hybris, och tycker generellt att de är bättre än andra på att jobba, fixa saker och allt annat som de klagar på.

6. Spam. Hotmail jävla fan Spam. Där det står att man får mail från folk som man inte får mail från, och då slutar man tillslut kolla dessa mail, men då får man några dagar senare ett sms där det står "Varför svarar du inte på mina mail?" HUR skall man kunna veta liksom?


Det var min lilla topplista.

Adjö.






Kommentarer
Postat av: madie

Nummer 5 ger mej cravings efter hyper sa. För jag antar att det är folk nere på öa du syftar på. Kassörskorna på pingo var ju alltid ett hett samtalsämne bland vissa :)

2011-04-16 @ 18:36:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0