Soup it up!


Igår började jag på Soppdieten. Jag är taggad. Inte såvärst mycket för resultaten, utan mer för att göra själva grejen. Skönt på något sätt. Man skall väl egentligen inte dricka kaffe eller Colalight heller.. men.. jag tummar lite. Tummar.. det gör jag på det mesta i livet. Tummar på det, tummar på det, men det är okej, jaja gör så då, men om jag kanske bara skall, det spelar ingen roll om..  Suck. Tumsara. Det är jag det.

Man skall alltså käka detta i 7 dagar - eller då sålänge man vill. Ja, kanske inte i 24 månader, men ja ni hajjar. Dock så ger det ju inte så mycket effekt på längre sikt kan ja tänka mig. 5 KG per vecka beräknas man tappa. (4-7 KG står det, så jag höftade till med 5 KG.. tummade till) Vilket måste vara bluff o båg, men kul att testa iallafall. Så igår gjorde jag storkok (om det nu kan kallas så när det gäller soppa) och det bästa är - man får äta precis hur mycket man vill. Hurra.




Här har ni receptet om ni vill kicka igång. Men no promises. 

Soppan: 

6 stora lökar

1 medelstort kålhuvud

4 morötter

1 selleristjälk

2 burkar konserverade tomater (800 gr)

2 gröna paprikor

kryddor

 

Detta är inte mina ord, det står så i receptet jag fått alltså:

Dela grönsakerna i bitar. Täck dem med vatten och koka i en timme. Tillsätt soja om du vill.Du ska äta denna soppa så mycket som möjligt, alltid när du känner dig hungrig. Denna soppa ger inte kalorier, ju mer du äter ju mer går du ner i vikt.

 Dag 1: All slags frukt (ej bananer) + soppa så mycket du vill.

 Dag 2: Grönsaker (försök undvika spannmål, ärtor och bönor) + soppa så mycket du vill.

 Dag 3: Grönsaker och frukt (ej bananer och potatis) + soppa så mycket du vill.

 Dag 4: 5-8 bananer och 5-9 glas lättmjölk + soppa så mycket du vill.

 Dag 5: 6 tomater och 280-340 gram nötkött. Försök dricka minst 8 glas vatten under dagen + soppa så mycket du vill.

 Dag 6: Så mycket nötkött och grönsaker du vill + soppa.

 Dag 7: Ris, grönsaker, saft (osockrad), the eller kaffe + soppa så mycket du vill.

 Börja om från början.


Gooood luuuuck eller! ?


Kommentarer
Postat av: maddis

Sara!! Skit i soppan! Man går bara upp sen igen. Lchf är det enda rätta, som dessutom både funkar & håller i längden. Google it. Jag väger nu runt 60kg tack vare lchf. men man måste vara strikt, så tumsara kanske får hålla igen lite på diet coken. man får inte dricka öl, men mycket vin :) just Do it saris, jag har aldrig mått bättre & är aldrig hungrig.

2011-04-05 @ 11:32:36
Postat av: SJK

Maddis! Jag skall köra det sen. Morsan gört nu, hon är fan glad och nöjd. Lite soppa först bara. Hehe.. tummar lite, lite mer..

2011-04-05 @ 11:35:33
URL: http://sarajardim.blogg.se/
Postat av: maddis

Bra :) lchf är det nya svarta. När ses vi nästa gång? Kom hit?

2011-04-05 @ 17:32:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0