Påsk & Hycklare (egentligen bara hycklare & ingen påsk)


My smet precis hem. Tisdags häng är bra fint. Kollat på Biggest Looser samtidigt som vi surplar på våra Cola lights. Köpte 3 st var som vi skulle ha under kvällens gång, och tidigare idag köpte vi ett par stycken var också o drog i oss. Jo, men ett behov är ett behov, och ett behov skall stillas. (Självklart inte behovet av att döda eller dyl, men det känns okej att snacka så om läsk med 1kcal i) Myran har övergett Snickersen och tycker nu digestive kex med choklad på. Själv har jag tagit upp mitt Pickles addiction igen. Känns helt OK ändå. Helt OK.

Hur som haver, My har gått o jag kan inte sluta tänka på hycklare. Inte för att hon är en hycklare, men för att vi är omringade av dem. De är överallt och vi snackar ganska mycket om det, och ja idag har vi väl snuddat ämnet lite extra. Hycklare. Som säger att de jobbar stenhårt, men har ändå tid att sitta på facebook under arbetstid och visa bilder på sina syskonbarn, hycklare som säger att det är vidrigt att röka och att de är över det nu, men som ändå går ut på rasterna för att tigga cigg av alla andra. Åh. Satan, inte mycket kan göra mig så förbannad som människor som tror de är bättre än adra, och går med näsan upp i vädret, men är egentligen nollor som försöker vara något och skall spela på en attityd som egentligen inte existerar. Ja, låtsas som om du har bra självförtroende då, men visa det på ett ödmjukt sätt. Herregud, alla ser igenom en sådan som man bara vill plåstra om när man ser en, även om näsan är uppe i vädret när denne går förbi en. Förutom Människor som tror de är bättre än andra och hycklare, så är det ass licking people. Sådana som ser upp till en person (som egentligen inte bör ses upp till, då denne person passar in på båda typerna som gör mig förbannad; Hycklare och folk som tror de är bättre än andra, om ni nu råkat glömma) Men seriöst, jag ser upp till mycket människor, men alla har något speciellt som man ser upp till dem för, dvs en fantastisk ödmjukhet, ett stort hjärta eller en fin syn på mänskligheten generellt. Inte ser man upp till någon som beteer sig konstigt och egentligen inte är särskilt ärlig o snäll. Eller ? How ever, så är det nog klar snackat om det. Tänkte skriva om våra påskplaner, men det orkar jag inte nu.

Får bli imorgon. Såatter hej!



Kommentarer
Postat av: maddis

Bättre att tycka synd om dom som du skriver. Vilken ångest & dåligt självförtroende dom måste ha om dom ska vara på det viset. Men trodde facebook var blockat från kontore, & att det bara funka i köket? Hur som have läste jag nånstans (som man ju alltid gör) att istället för att bli irriterad som bara förstör för en själv ska man tänka "vad synd att den personen inte har kommit lika långt i livet, och uppenbarligen inte är lika bra som jag än" det funkar faktiskt. Men av olika skäl är det kanske inte en mening man ska säga högt ;) puss saris, hoppas du mår bra!

2011-04-20 @ 09:34:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0