Par i hjärter


Det har varit mycket diskussioner gällande par. Par som jobbar ihop, som bor ihop, som umgås ihop och som då är ihop. Nu är det så att det är skillnad på par o par. Jag älskar själva grejen att man faktiskt kan bli ett par. Att vi inte lever en o en, utan att vi faktiskt kan hitta någon som man vill bli ett par med. Det är så himla fint.

Vissa par är så otroligt otippade, och andra är så otroligt givna. Vissa bråkar helatiden, andra säger inte ett knyst vare sig det är bra eller dåligt. Men ett par är ett par.

Något som jag har svårt för, som majoriteten har svårt för på en arbetsplats, och jag garanterar er att detta inte är på min arbetsplats endast. Om en kille o en tjej, tjej o tjej, kille o kille PUSSAS på en arbetsplats så dyker det upp följande reaktioner i mitt huvud, vilka följer i kronologisk ordning:


1. Är ni dumma i huvudet?
2. Seriöst, är ni 15 år eller?
3. Uuuh, jag vill inte se!
4. ÄR ni dumma i huvudet?
5. Varför gör ni det här, driver ni eller?
6. Har ni ett superkasst förhållande och vill ge sken av att det är bra?
7. Uuuh, men sluta! Jag vill SERIÖST varken se eller höra.

Mycket kan jag ta, men inte att man på min o mina kollegors arbetsplats utbyter kroppsvätskor inför allihopa.
Det är så fruktansvärt oprofessionellt och nästan respektlöst. Ni skall inte hångla här, ni skall JOBBA här. Ni kan pussas på utsidan arbetsplatsen. Vi har verkligen en jättepersonlig arbetsplats. Alla är som de vill, säger vad de vill och gör som de vill. Men när folk tar med sig tungkontakt in genom kontorsdörrarna, så har det gått lite över styr. En relation är en relation, och en relation kan man ha på jobbet, och utanför jobbet. Men är man ihop, jobbar på samma ställe, ja men då KAN det inte finnas ett behov att kyssas mitt på kontorsgolvet. Det blir liksom FÖR personligt. Vad händer om de gör slut då? Kommer dessa människor att ta sig rättigheter till att skrika skällsord till varandra sen? Dra varandra håret och peka finger när de passerar varandra på golet? Vart går gränsen? Hur mycket Personligt skall man dra in sina kollegor i?

Nu måste jag säga att det finns undantag. Att en tjej går förbi snabbt när det knappt är några i närheten och ger killen en snabb puss, ja det är godkänt, absolut. Det är inte nolltolerans. Det hade jag dock tyckt på andra arbetsplatser och jag hoppas, hoppas, hoppas att det inte förekommer sig på min nästa arbetsplats. Hade folk tyckt det vart okej om 2 advokater står o pussas inne på kontoret? Mäklare? Att två mattelärare står o pussas framför eleverna innan lektionen drar igång? Nej, för det är inte okej. Vi ger många dispans på arbetsplatsen vi befinner oss på nu, för att det är som tidigare nämnt - väldigt personligt. Vi är alla bra vänner och umgås 7 dagar i veckan, så man ger ganska mycket OK till varandra. Men när min kollega sitter o pussas med sin kille som också är min kollega, när jag sitter o jobbar får mig att tappa humöret. Den kronologiska nummerställningen rullar. Jag betar av alla punkter, och sedan reser jag mig ofta upp och går. Det känns som om de inte bryr sig ett piss om vad jag tycker, tänker eller känner. Grejen är den att det ÄR inte någon dödsdom att pussas på arbetstid, det ÄR inte det. Och jag kan förstå hur ni som inte har upplevt det känner att detta är en bagatell. Men, jag garanterar er. Det är inte heller någon bagatell. Det är faktiskt ganska äckligt till att börja med, det är obekvämt och man hamnar i en sits där man inte vill vara. Vart skall man kolla, vad skall jag göra? Vill de att jag skall tänka något, eller göra något? Varför gör dem det annars här, precis framför mig?Jag är på min ARBETSPLATS inte på ett nöjesfält med er mina vänner. Jag vill inte se ert tandkött. Jag vill att ni respekterar arbetsplatsen, och de som arbetar här. Jag vill att ni iallafall låtsas att ni är såpass mogna att kunna sköta er och jobba här, och kan ni inte det. Nej men då kanske ni skall dra på er ett joggingset, ligga arbetslösa i soffan, kolla på Bigbrother och pussas tills ni känner er klara med det i livet.



Och nej, jag är inte tråkig och avundsjuk Carl.  



Kommentarer
Postat av: m

Du glömde toasexet som jag är bergis alla par som jobbar ihop flikar in under lunchen :p

2011-04-14 @ 09:33:04
URL: http://www.madylin.devote.se
Postat av: Hanna

WORD!

2011-04-14 @ 12:45:56
URL: http://skickaettvykort.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0