Gräset är alltid grönare på andra sidan


Det är så otroligt varmt här nu. Går i shorts till jobbet på morgonen och när jag kommer fram så är jag helt genomsvett. Inte av ansträngning, utan av värme. Jesus kristus. Det är bara april. Jag är faktiskt glad att jag inte spenderar sommaren här. Inte utav någon annan anledning än att det är så jäkla varmt. Det är ju helt underbart, javisst. Men när man inte ens kan äta lunch ute, när man sitter med en fläkt som inte hjälper, när det tar hundra år för att få kallvatten ur kranen, när man är svettig när man går till jobbet och när man går hem ifrån jobbet.  Näe, no can do i år. Jag vill ha en svensk sommar. En sommar där man blir euforisk när det är sol och man slänger av sig kläderna, för att sedan dra på sig jeans, koftor, jackor o fälla upp paraplyna 15 minuter senare. En svansk sommar där man alltid tar med sig kläder - i fall att. Svenskar och sina "I fall att". Skall bli otroligt skönt ändå. Ljva ljuva sommar regn, det är nog det jag ser mest fram emot. En grillning som slutar i att alla sitter inne o huttrar o kollar på en film på Svt istället, då blixten slog ut antennen. Underbara, underbara Sverige. Jag vill ha årstider. Jag vill vara i ett land där man MÅSTE ta på sig ett par långbrallor. Inte i ett land där det känns soft med ett par långbrallor liksom. Shorts fungerar, året om. Men det är inte alltid prio 1 liksom. Jag vill se löven ändra färg o falla till marken, jag vill se frost och snö, jag vill se knoppar på träden och tussilago i diket, jag vill se måsarna över havet och jag vill känna doften av det salta havet. Det börjar bli sommar, men ändå längtar jag till snön.


Nyårsafton i Sverige

























Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0