Cheers to the freakin' weekend.



Ohoj! Detta liknar mer o mer en diary, men who the fuck cares egentligen, vid närmare eftertanke.

I fredags hade vi påskmiddag hos Linus o My. Micaela o Oskar var också med och det var fint. Lagade hundra kilo mat, eller egentligen lagade jag inte alls någon mat efter att My deligerat ut arbetsuppgifterna.

Jag fick uppläggning av mat snyggt på tallrikar då jag skriver fint, vad det nu var för argument.
Sedan fick jag uppdraget; Dukning. Det vill säga ställa fram fem tallrikar, och vika servetterna som skall ligga på tallrikarna. En extrasyssla tillkom dock, och var det otroligt komplicerade; Skala ägg uppdraget. Vilket jag själv tog initiativet till. Man vill ju visa framfötterna.

Igår drog vi en roadtrip och en impulsiv grillning på ett ställe vi hittade. Vilket var fan-fucking-tastiskt bra. Sen kom vi hem, o mickan o jag möts av ett gäng med kollegor o vänner utanför oss som skall ha fest hos oss. Trevligt tänkte dem. Josåatter, vi släppte in dem o drack, när klockan sedan är runt 3, så drar vi ut o möter upp fler folk, för att sedan kila till Veshpas o göra skandaler tills tidigt på morgonen. Sedan drog vi hem till oss och körde efterfest och fick nattligt besök, men inte i våra sängar då förstås. Sängdags efter 07 på morgonen. Så. Jävla. Ungdomligt.  Var till och med tvungen att slänga upp en status idag om det, för att skryta lite. Jag är fan inte någon kärring. Jag går faktiskt all in, när jag väl går all in. Det är en sak jag är stolt över. Sen kan jag ju banga ofta, men är det all in, så är det fan det. YES! Vaknade 16:30 idag. Sextonochtrettio. Det är fan sjukt sent.

However, nu sitter jag o mickan och dricker vin på balkongen. Har suttit här någon timme nu o funderat på vad vi skall hitta på. Tror det blir lugnt. Känns som om klockan är 20, fast den är 23.47. Skönt med ön att man har möjligheter att gå ut vilken tid som helst nästan. Är ju öppet till 9 ibland på vissa ställen, så det är fan så coolt. Perfekt för mig som kan ändra planer 200 gånger innan jag gör slag i saken o tar ett beslut. Så vi har ju tid på oss.

I sverige stänger ju ställena 2,3 i mindre orter o städer. Men här så går vi ut vid 3 på natten, det är underbart att ha de möjligheterna öppna. Jag älskar älskar älskar madeira, och jag är så jävla lyckligt lottad som får vara här.
Även om jag för några timmar sedan kände att jag ville byta liv med någon annan, men det gör jag ju alltid när jag vaknar o har vart ute dagen innan. Alkoholångest finns faktiskt påriktigt. Det trodde jag inte innan, men det är en sjukt stark ångest. Usch vad jobbigt. Ångest även om jag inte gjort något, eller aa det vet jag ju inte egentligen, för jag gör ju alltid någonting. Vill skriva så mycket mer, men kan inte berätta allt som händer, för det första så är det så mycket, så det går inte att skriva o ingen orkar läsa. För det andra, så kan jag inte skriva allt av anledningen att allt inte är socialt accepterat, och javisst jag borde få skriva vad jag vill, och vad som händer i min blogg, men det finns konsekvenser av alla handlingar, och det finns fighter o diskussioner som man kan undvika, och det gör jag genom att inte ta upp allt. Men livet är annars bra jäkla fint.

Hoppas att ni haft en riktigt fin helg och påsk med massor av kärlek och skratt. Nu skall jag fortsätta dricka vin.

Cheers to the freakin' weekend.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0