Ahmen va?!



Shit. Jag fick precis en uppenbarelse.
Pengar är någonting som vi människor hittat på, sedan så är det så att vi inte kan trycka mer pengar för då blir allt fucked up, och det blir inflation.

Men, på grund av att pengar, så svälter folk i andra länder. Barn dör, barn går på gatan, en mamma har inte råd att ge sina barn julklappar, folk bor i ruckel, äter sopor, bor  på sopor. Allt detta pga att det inte finns pengar utspritt jämnt. Jag önskar nästan att alla datasystem, o allt raderas. Ingen vet hur man gör för att bygga upp det igen, och så delar man ut lika höga summor till alla människor på jorden. Ingen får mer, ingen får mindre. Uträknat efter hur mycket man behöver under en livstid, och sedan så får man leva på detta. Mna måste dock jobba ändå, för att få pengar till annat man vill göra, men det skall alltid finnas pengar till mat, vatten, hushåll, el, och dyl. Allla skall få leva under humana förhållanden. Alla människor skall göra det. Det är ju helt jävla fruktansvärt.

När jag nu precis insåg detta, så lade jag händerna i huvudet o svor. Jag fattar inte att föräldrar och barn, äldre och unga DÖR, Blir sjuka, går på gatan, mår dåligt, behandlas dåligt. För att det inte finns sketna jävla papperslappar utspridda jämnt. Vad i helvete är det för grej?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0