VÄRKABRÖTEN

Heeeej ! Det var ett tag sedan. Måste uppdatera oftare, så inläggen blir kortare.
Men här kommer Saras första arbetar helg.

Vilken helg det har varit. Jag är HELT sönderslagen.
I fredags var det Poolhäng efter jobbet och senare så drog vid ner till havet, men vi orkade inte riktigt ta oss ner till stranden, så vi hängde på någon upphöjnad någonstans och drack öl. Senare drog jag Carl, Simon och Linus hem till dem och hade Balkong chill. Tog en tur förbi Whiskeyfotbollen, köpte ännu mer alkohol (brände sisådär 80 euro på alkohol UTAN krogbesök) Sen bar det av till Crille, Daniel och Dans place. Jag stod och övervägde om det skulle bli urartad fylla eller om man skulle dra hem och sova. DOCK fick jag inte tag i varken Jonas, Oskar, Kim eller Linn så mitt öde var att bli stup full. Kim ringde dock senare, men det var ack så försent. 

Jag och Carl lämnade partyt vid 6 tiden, och gick hem för att sova. I typ 2 timmar.. sen fick jag psykbryt. Tycker det är så jäva jobbigt att vakna hos andra människor när man dricker. Jag vill alltid alltid sova hemma nämligen. SÅ. Jag drar efter 2 timmars sömn och traskar runt i morgon solen själv i ett par timmar, tills Linn vaknar och jag drar dit. JA juste ja. Jag bor ju hos Kim & Linn för tillfället. De har ett gästrum till övers, och eftersom Linn är en av mina närmaste vänner här, så vill jag ju givetvis bo med henne. VADKLART!

Sen när jag kom hem blev det alkoholkonsumtion efter ett tag. När killarna stack och Körde Gocart så satt jag och Linn på balkan och drack vin. Kim & Jonas kom tillbaka (Jonas är nästan som en inneboende han också. Han sover för det mesta hos oss, och i mitt rum (som det faktiskt är nu) Men det är okej för alla parter. Vi satt och drack för fulla muggar och sen skulle Kim & Linn   på grann party. Jag och Jonas också egentluigen, men vi drog ut lite på tiden och stannade på vår sida och pratade med våra förmyndare över balkongen istället. Efter ett tag insåg vi att vi var tvugna att dra över till dem snart och ställde klockan för att dra i oss en vinare på 15 minuter. Efter 30 minuter gick det. Då hade vi sammanlagt fått i oss 12 öl och 2 flaskor vin. Men istället för att dra till festen som vi lovat så tar vi och slår våra OHYGGLIGT kloka huvuden ihop och letar upp de sunkigaste barerna på Madeira.

Jag och Jonas är nog de enda som jag evt som resonerar såhär: Ju sunkigare bar, ju knäppare människor, ju roligare får vi. Upplevelser är det som styr oss. Vi hittar ett par nötter på första "Hålet" som vi kallar det. Någon aaas packad portugis som är millitär som säger att alla Portugiser tycker att de är töntiga om de kan engelska. Jag blir helt förskräkt. Hur kan utveckling och läran om andra språk vara negativt?? När hans polare kommer så ställer jag mig och pekar på vår nyvunna kompis och skriker: HAAALLÅ. JAG ÄR SVENSK. OCH DENNA KILLEN SNACKAR SUPERBRA ENGELSKA. DET ÄR SÅ JÄVLA COOLT. DET ÄR COOLT ATT KUNNA ENGELSKA.

Haha. Pinsamt. Men killen fick cred. Gött det iallafall. Sen drar jag och Jonas vidare. Hamnar på FX. Går fram till 4 gubbar som sitter och snackar. Ålder: 100 - 350 år. En kan engelska. Vi flyttar ihop borden och joinar. En gubbe frågade om jag var en av tjejerna som dansade på en bar ( Öööh... ), sedan tar de fram lite röka och sitter helt chill på vår favvis restaurang och röker. Haha. TACK GODE GUD att jag och Jonas tackade nej till att följa med dem hem. (Vettet klamrade sig tappert fast) Sen däckade jag på toaletten på FX. Endast i 30 min dock! Vaknade och trodde att jag var på något disko i Skåne. Hum..

Sen blev det på drickat igen. Och 1 flaska vin senare så befann vi oss på Veshpas med Gin&Tonics. YUM! Där spårade det rääättt rejält, och sedan sviker minnet. Stundtals iallafall. Vi somnar när det har ljusnat runt 7, och sen skall vi upp klockan 8 på Champagnefrukost med Kim & Linn. Taxi till ett hotell och där sitter vi alla 4. Varken jag eller Jonas minns typ frukosten. Haha. Så vi får göra om det nästa helg igen. Sen var det chill, poolhäng, middag och film på kvällen.

Idag är det måndag. Och jag är så jävla slut. Fysiskt och psykiskt. Har ont i varenda jävla led i kroppen. Blåmärken, skrapsår och ja.. man kan fan undra vad som hände i helgen alltså. 4 timmars sömn fre-sön. Inte okej. Men fan så roligt vi hade. Nu är det nyktra tider att se fram emot.

Min svenska mobil är bortsupen och försvunnen, så ni kan inte få tag i mig där hemma. Finns såklart på mailen.
Mobilen sågs senast med mitt bankkort och min karaktär. Alla 3 försvann mystiskt nog under samma Lördag kväll.

Jag är Värkabröten, som man säger i Kalmar.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0