Mad Island.

Joooråserrusatter. 6 dagar in på Semestern från semestern. (Maah, vet. Det är fan tragiskt när man drar på semester från en semester) Hur som haver. Man måste ju få ladda upp batterierna i andra klimat ibland. Fantastiiiskt att träffa mina forna arbetskollegor igen, och jag skakade när jag kom in på kontoret. Herregud. Men guud vad de är underbara!

Så. Vad. Har. Hon. Gjort ?

Svaret är ganska simpelt. De 2 första dagarna låg vi ett par puckon utslagna på balkongen typ. Sen vaknade jag på morgonen och hittade massa folk utspridda över lägenheten. Jag smyger tillbaka in till Oskar och säger att det ligger massa människor överallt. Oskar svarar: Mhm... Känner vi dem då??

Det gjorde vi som tur var, och sedan var vi alla överens om att vi skulle ta oss ut på utsidan. Vi spenderade en förmiddag i Santa Luzia Trädgården där vi konsumerade en del öl, och sedan drabbades Jonas, Oskar och jag av Balkong koma igen, och alla låg utslagna en stund tills vi förflyttade oss till B2 och drack massa poncha med Linus och nya Daniel. Hamnade tillslut på Crille, Dan och Daniels balkong med massa folk, alla drabbades ännu en gång av denna igenkommande balkongkoma, och jag kände att det var dött lopp och drog hem. Senare på natten (morgonen?) så blev jag väckt av männen jag spenderat alla nätterna hos (Oskar & Jonas, för er som inte hajjade det) de förklarade för mig hur de hade ätit korv nere i hamnen och att taxi shaffisen hade varit cool med det (ah, fråga mig inte) Sen så har Anna fyllt år, vi tog en snabb middag eller vad det nu var, kan inte riktigt minnas då jag och Oskar spenderade några timmar med öl innan, och en gående barrunda dock hann vi bara med 3 barer sen pallade vi inte mer, vi var rejält påverkade anyway nämligen. Igår var det Oskars sista lediga dag, och vi promenerade typ runt hela funchal och chillade, käkade drack öl, åkte turistbuss och senare mötte upp Sara & Patrik med Co. och käkade middag. Kvällen avslutades med att jag hetsåt popcorn och att jag och Oskar kollade på en serie. Nu när jag vaknade var han gone. Kommer inte ens ihåg att han gick imorse, bara att det luktade underbart när han steg ur duschen.. fast det kan jag ju bara ha snurrat ihop. Alltså att jag ens kände något.

Nu skall jag ut o sola och hänga med Sara, vi skall till Camara de Lobos och turistbussa och prata. Längtat efter det. Senare ikväll blir det en castad middag för somliga hos Kim & Linn, då de flesta är lediga imorgon. HURRA!

Alltså. Oskar & Jonas är inga rutinerade solare direkt.

Det finns 3 stycken AFTER SUN flaskor på deras badrum, men det finns ingen solskyddsfaktor.
Då känner jag nästan att dessa killar inte lär sig av sina misstag. De bränner sig, lägger på after sun, bränner sig, after sun och så håller det på.  Ganska roligt faktiskt. Men de lever ju än, så jag bör väl inte påpeka det kanske. Dock så går de runt med en ständigt röd nyans.

Nu skall jag in i duschen och sen ut i soooolen.

Take care.

Hjärta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0