Jävligt ointressant


Köpt kalender
: Check!
Fyllt i kalender: Check !
Insett att jag inte har nog med tid: Check check check!






Pheuw! Det är fanimej inte helt stressfritt att inte göra någonting. För när man inte har någonting att göra, så har man alla alternativ i världen att göra något. Och jag som gärna försöker tro att jag är fler än en person, utnyttjar gärna detta och skall göra allt som faller mig in. Har nu insett att jag inte kan fika med en person, sola solarium, shoppa med en annan och samtidigt vara hemma och chilla, samtidigt.
Det går liksom inte ihop. Finns sååå mycket jag vill hinna med, men som inte hinns med. Jag vill fixa iordning en målarstudio där jag kan måla och lyssna på musik, samtidigt som jag skall riva mitt rum och påböja ett projekt där med pappa. Sen är jag ju knappt hemma, då jag ränner i detdär förbannade Göteborg helatiden, upp och ned, fika, uppstyrningar, shoppingrundor, Bio turer, äventyr, Utgångar, kompisträffar, släktträffar. Passa detdär barnet, umgås med den där människan, ringa det dära stället, boka dendära grejen.

Sanslöst vad grejer det finns att göra, som man aldrig gjorde när man bodde på ön, inte så konstigt heller. Där fanns inga möten att gå på, konst att titta på, spårvagnar att hoppa på, slaskpölar att undvika. Och det fanns defenitivt inte H&M och Gina Tricot. Holy mother on earth. Fattar inte hur jag har kunnat överleva denna tiden i utlandet utan alla dessa tyger, skurningar, färger och mönster. Jag kommer aldrig flytta igen. Ever.

Men man hamnar snart i samma spår som man var innan. Tyvärr är det ju så. Man tröttnar lika snabbt som man tröttnar på en viss kaffesort på Espressohouse. Och det är ganska snabbt. Vännerna byts ut, stilen förändras, inställningarna slås ut, och uppfattningen om livet byter skepnad. Men det är intressant. Mitt liv är jävligt intressant. Och intressantare skall det bli.


Just wait...


Nu drar jag till Gööttteelaaboorg igen!
Ciao ciao.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0