När kommer internationella Mans dagen?

Min Älskade Mamma, är en God-morgon-lapp-mamma. Hon skriver lappar varje morgon, om olika saker hon tycker, tänker, vill, om hon har gått upp något kilo eller bara en hälsning. Idag fick jag en lapp om som det stod: God morgon Älskling. Läs detta, hon är duktig, men svår. Precis som du. Hon är feminist, det är Viktigt! Puss Mamma

Under lappen liggen en sida med Linda Skugge's debatter, angående feminism. Jag kan känna, feminism i all ära. Det är superbra, men feminism betyder ju egentligen jämnställdhet, och jag tycker att många feminister tar detta lite väl långt i samhället. Jag menar, SJÄLVKLART skall man tjäna lika mycket när man har samma jobb. Självklart skall man få samma rättigheter angående förhandlingar, jobberbjudanden osv. Men jag tycker många feminister har tagit detta lite långt. Kvinnor skall inte betala för BH:ar eller för tamponger, nej för det har ju inte de valt att få. "Jag har inte valt mina bröst" Så de skall inte behöva betala för det heller. Men hallå! Män har inte valt att få skägg heller, men de måste ju faktiskt betala för sina rakhyvlar, eller rakapparater anyway. Och det är inget tjafs om det. För så råkar det vara, surt men sant. Att det inte är jämnställt i Sverige helt är en ändring som inte går över en dag, det tar tid för människor att ändra sig. Sedan är det ju så att jag tycker nästan det går åt fel håll här. Internationella Kvinnodagen, HERREGUD vilken bra dag. 8:e Mars, Bra jobbat Sverige! Men vart är internationella Mans dagen? Varför skall endast kvinnorna hyllas?

"Det är för att kvinnorna är förtryckta i samhället, det är männen som styr över dem, och som har all makt. Kvinnor är bara sexobjekt som blir utnyttjade och våldtagna och skall gå med sina barn hemma, och städa. Det är så männen ser på det. Och att vi kvinnor firas en dag om året...  Är det förmycket tycker du???"

Alltså. Jag har haft den diskutionen sååå många gånger med feminister, eller vanliga tjejer som inte tycker de är feminister. Men jag menar på att eftersom alla dessa "feminister" strävar åt att besegra männen, så har de helt och hållet tappat fattningen om vad som ÄR feminism. Det är inte att tjäna mer än en man, det är inte att få mannen att laga mat eller passa barn, det är inte att göra någonting av det som de själv inte vill, gör eller anser är rätt. Feminism är i grund och botten jämnställdhet. Inte att Kvinnan skall skaffa mannen som någon fiende, som många tycks tro. Jag tycker det är sjukt att män tjänar mer än kvinnor, när de gör samma jobb. Men jag tycker inte att massa huliganer till Kvinnor skall stå och skrika att de skall sänka männen för det. Herregud! Det är fel i systemet från början. Det är sanslöst att det ens har VARIT såhär från start, men det är ingenting vi kan göra något åt nu. Fuck the system. 60, 70, 80 och 90- talister vet att det inte skall vara såhär. Men det tar TID för att det skall bli ändringar. Feminster skall fortsätta kämpa för kvinnors rätt, men de får inte ta det så långt, att mannen skall tryckas ned och att de skall tjäna mindre. Det skulle ju vara lika va?

Jag tittade förra veckan på Svenska Hollywoodfruar, där 2 stycken kvinnor över 50 år har ca 7 män som är runt 25 år, avklädda som går runt och serverar champagne och matar de äldre kvinnorna och deras väninnor med jordgubbar, och har snören runt halsen med glas i, som kvinnorna dricker ur. På en Barbie Fest.
Jag blev så jävla äcklad av det inslaget, och sa att det var fruktansvärt! Visst männen är med på det, de är med på att kvinnorna tar och slickar på dem, leker med dem och säger massa sexuella saker till dem. De tjänar pengar på det. Men hade det varit 10 stycken 50 åriga män, som beställde in 7 avklädda 25 åriga kvinnor som gick runt halvnakna, DÅ JÄVLAR vilket liv det hade blivit. Antagligen hade det inte ens få sänts på Svensk TV. För sådär skall inte kvinnor behandlas, som dockor som man kan styra. Men så kan ju män behandlas eller??? Ja, det tycker ni att de kan. För att ni har också inpräntat att kvinnor är underlägsna, och att män behöver få fatta hur det är, och att de kan ju ändå sällan bli våldtagna av kvinnor. SE!. Problemet börjar ju redan i våra huvuden liksom. Gör inte kvinnor till Offer, när de inte är det!

Kvinnor har blivit sexobjekt visst, men hallå. Kvinnor ÄR sexigare än män. Vad bra! Sen så kan inte någon jävla brud säga att de inte kollar på en man på krogen och stönar eller säger något om att han borde vara hennes slav. Jag har ju gjort det själv! Kvinnor är likadana. Men när man gör kvinnan till ett offer, så märks det bara inte. Håll kvar feminsmen, för kvinnorna måste få samma rättigheter i samhället, men det måste ju också männen få. Gör feminismen naturlig igen, och inte skrikig, hårig och läskig som den är nu. Detta är inte feminsm. Detta är Mans hat! Så män, ni är också feminister om ni vill ha jämnställdhet i landet. Och det klart som fan ni vill !



Vackra, begåvade, fantastiska, intelligenta Kvinnor -  ta mer plats. Eller sluta gnäll!



Kommentarer
Postat av: Linn

Bra inlägg Sara!

2010-03-22 @ 13:27:55
Postat av: Åsa

Glöm inte att männen är skiträdda för att släppa ifrån sig makten, så det gör de inte frivilligt!

Synd att vi uppfattas som skrikiga, men hellre det än tysta, sura och bittra!

Saker och ting ska ta mig fan vara rättvist i ett såhär, annars, upplyst land som Sverige./Åsa

2010-03-23 @ 14:57:01
Postat av: Kim

Det är bra Sara! Vi måste höja våra röster för att höras. Sluta gnälla och ta aktiv ställning. Vi måste på något sätt kämpa tillsammans. Jag håller med Åsa! Kram Kim

2010-03-24 @ 23:12:39
URL: http://kimdeklonia.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0