Till er som har för lite att göra


För att vara snäll så kommer jag här nedan skriva lite oviktiga saker, så ni på Madeira kan slå ihjäl er tid på mina obetydliga ord. Här kommer det:


Jag åkte i Tisdags till min kära vän Pernilla, som nyligen flyttat till Sveriges metropol Vara, vilket också råkar vara Oskars hemstad. Jag måste faktiskt erkänna att det är väldigt fint och jädrigt mysigt här. Husen i Centrum är jättefina och det är verkligen charmigt, och påminner väldigt mycket om Trelleborg måste jag säga. Man jag kan också ge Vara att det inte finns sådär hejdundrande mycket att göra. Igår satt vi efter att ha utforskat stan... (det vill säga Systemet) och frågade runt lite efter något ställe att ta ett glas vin på. Inga cafeér serverade något vin, men de lovordade tydligen bakelserna, vilket vi dessvärre inte var så intresserade av. Så tillslut så hamnade vi på någon restaurang som mer eller mindre var en Pizzeria fast med vanlig mat. Där drack vi öl och vin i ca 6 timmar (!!)

OKEJ. Ta det nu lilla lugna, för jag vet att jag sa att jag inte skall dricka mer. Och grejen är att det skall jag inte heller, men att inte träffat Pärlan på 6 månader sa ju sitt, och vi beställde in de procenthaltiga dryckerna. Jag kommer inté heller dricka efter detta på ett tag, och egentligen handlar det inte om drickandets skull, utan det handlar mest om att inte dricka så man blir aspackad o inte kan kontrollera sig, eller sina händer... Och det kommer jag varken utsätta mig själv eller någon annan för mer. Monster Sara är all gone.

Nåväl.
Idag gick vi upp tidigt som attan för att ta oss in till Uddevalla och möta upp en gammal vän till oss.
Vi käkade fruktost på Rådhuset och kom förvånadsvärt snabbt överens om att vi ogillar Uddevalla starkt. Sen bar det iväg till gamla staden Stenungsund, där vi spenderade 3 härliga år av våra fortfarande unga liv. (Vi snackade åldersnojja igår)  Vi strosade runt lite i skolan, och åkte sen ner till Sandbergs som är joooordens finaste och mysigaste fik. GÅ DIT !

Sen blev det lite hit o dit, och vi anlände nu i Fina Vara igen, och imorgon skall vi gå ut på en lååång promenad, och sen skall jag nog åka hem till min familj igen. Stackare. De får inte direkt se mig så ofta. Kanske de inte lider av dock... Mamma skickade nämligen ett meddelande till mig igår där hon föreslog att jag skulle söka jobb i Vara. Mm.. hon vill nog gärna att jag bor kvar hemma känns det som.

Vi har ingen kamera med oss på äventyret, så bilder kommer inte upp. Men det finns inte så mycket att se heller. Samma tjej, med olika drycker i handen. Inte såvärst säljande.


Sådär Madeira. Hoppas ni fick lite tid ihjälslagen nu. Jag bloggar mer imorgon eller något... om jag nu kommer hem snart.


Adjö.


Kommentarer
Postat av: Linn

ja, iaf i 2 minuter hade man nåt trevligt att göra.

2010-03-18 @ 11:04:10
Postat av: Anonym

aven lilla jag pa philips tackar for tidsfordriven. kram

2010-03-18 @ 15:52:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0