SVART PÅ VITT


Fördelar och Nackdelar med Nykterhet.




Fördelar:

Jag går på Pulver, så jag kan egentligen inte dricka någonting.
Jag kommer inte ha någon ångest imorgon.
Jag kommer inte bränna massa pengar.
Jag riskerar inte att göra massa dumma saker, eller hamna på fel ställen.
Jag kommer ha jätteroligt
Vin är så jävla gott.

Nackdelar:

Jag kommer ha sjukt tråkigt hela kvällen.
Jag kommer vakna imorgon och tänka fan vilken tråkig helg detta har varit.
Jag kommer bli svinpackad då jag går på pulver.
Jag kommer ha sådan jävla ångest imorgon.
Jag kommer Fylle SMS:a eller ringa.
Jag kommer inte klara av att bara dricka ett glas vin
Jag kommer att göra bort mig .
Jag kommer göra saker som jag inte hade gjort utan alkoholen.
Jag kommer säga saker jag inte står för.
Jag kommer bränna jävligt mycket pengar.
Jag kommer fyllekäka Kebab.
Jag kommer antagligen hamna hos någon annan, eller någon annan hos mig.
Jag kommer inte röra mig från huset på hela Söndagen.
Jag kommer käka massa onyttiga saker på Söndagen, baserat på bakfylla och ångest.
Jag kommer få ringa och skicka sms till ca 10 pers och be om ursäkt.
Jag kommer bli korsförhörd av mina vänner, om vad jag gjorde.
Jag kommer ännu en gång bevisa att jag inte har någon karaktär.
Jag kommer ringa till mina vänner som inte bor här och be dem om psykologisk hjälp.
Jag kommer ligga bredvid mamma i sängen och grina för att jag har sådan ångest
Jag kommer bli inskickad på Rehab då mamma tror jag är alkoholist
Jag kommer få tvångsintas på Psyket då jag är så mentalt nedbruten efter all ångest.
Jag kommer antagligen vilja ta mitt liv.


Hum..


Känns som om det existerar en del Nackdelar angående drickandet.

Skall man blunda för sanningen, och göra bort sig totalt ännu en helg och inte vilja leva imorgon.
Eller skall man växa upp, låtabli och ta det lugnt ikväll med en kopp te?




Återstår att se....







Kommentarer
Postat av: Men du...

Det kan ju inte bli mer svart på vitt. Vad gör det om du har tråkigt en lördag? Livet kan väl inte vara "kul" jämt. Om nu kul innebär, "Jag kommer fylle SMS:a eller ringa, Jag kommer att göra bort mig, Jag kommer säga saker jag inte står för,Jag kommer bränna jävligt mycket pengar, Jag kommer fyllekäka Kebab, Jag kommer antagligen vilja ta mitt liv". Detta låter ju verkligen kul! // Tjatkärringen <3

2010-03-20 @ 19:23:00
URL: http://jacque.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0