Helgen är över.

Äntligen Söndag!

Jag står inte ut när det är helg och det skall drickas vin i varenda krön som finns, och det skall lagas goda middagar, ätas kex och ost och rökas helg-cigaretter. No no. Inget för en Icke rökande, pulver drickande Nykterist det inte. (Nykter Alkoholist om man nu skall vara Jacque till lags)

Jag försöker slå ihjäl timmarna så gott det går. Förra helgen genom att vara själv och att sova väldigt mycket utöver det vanliga. Denna helgen: Inte ta närmaste mataffär, jag och Maria valde den där man måste åka en mil för att komma till, och sedan en mil tillbaka. Sedan att åka på Bio, men inte den närmaste Bion. Nej vi tog den biografen som man måste åka 6 mil för att komma till, och sedan vara vaken till klockan 04:30 för att man sysselsätter sig så mycket, att man totalt glömmer av tiden och anländer hemma 2 timmar innan det ljusnar, i Nyktert tillstånd. Filmkväll hos Nadja är ju för Härligt, eller Filmnatt. Synd att jag är en sådan jävla sucker för skräckfilmer, men inte pallar att kolla på dem. Jag skrek av rädsla när filmen var Pausad, och då hade det inte ens kommit en skrämmande scen än. Tror Nadja tröttnade på mina psykiska utbrott av rädsla och stängde därför av filmen, och satte på något som hon trodde jag skulle gilla. En film med omtalade sexscener, vilket det till min stora besvikelse inte var, men det fanns ju en del hud i filmen. Sedan när den var slut så kom det på någon annan film, som DÄREMOT visade en och annan intim scen. Lördagen var fulländad.

Idag Söndag så hade vi vårat Söndags-Disney-Tema med 3 nya filmer, hann dock bara se Aristocats, och missade ungefär hela Lilla Sjöjungfrun, vilket var ren och skär tragedi. MEN - Jag befann mig istället hos Casa de Larsson's och drack kaffe, Julmust Light (Tack övremakter för Aspartam) Och hade jääädrigt trevligt i några timmar och firade Jennie's soon to be 21 års dag med hennes släktingar. Sedan traskade jag och Josse hem till henne, för att prata färdigt om allt mellan himmel och jord, titta på en Chick movie med varsin kop Te i handen. Mycket mycket trevlig Söndag. Betyg på Sara's nyktra helg no 2: 5 av 5 Vinflaskor !

Att rensat bort Exet, funderat på vad jag vill med mitt liv, tagit tag i skolor och jobb, funderat på min blivande man (som jag i fredags hittade på Så skall det låta, och som jag senare haft kontakt med tack vare min otroooliga charm). Ja, jag säger då det. Bättre kan det ju inte ha varit... eller jo. Jag kunde ha kommit hem till ett städa rum, men nej. Man kan ju inte få allt här i livet. Eller jo, det tror jag visst att man kan förresten. Och jag vet att jag kommer få det, men kanske inte just nu. Men vad är att gnälla över ett ostädat rum? Ingenting.

Ser fram emot Påskveckan som vi snart kliver in i. Mina fantastiska vänner Christoffer & Karin kommer att komma hem till The Big City Kungshamn, och det skall bli så underbaaaart att se dem! Christoffer är en av få starka individer, som kör sitt race, som jag har älskat utan minsta tvekan de senaste. .. 8 åren. Jävlar vad länge. Och Karin är ju en av personerna i mitt Crew. Skall bli härligt! Vi skall på Fredagen göra lite saker som jag inte kan skriva om, då det är en överraskning till en viss person, men det kommer bli finfinfinfint. På Lördagen är det Påskafton och då förväntar jag mig som alla andra Påskar på Kusten, ett jävla Galejj då folk från hela Sverige kommer ut och festar med oss. Badgäster. Är de inte heelt fantastiska människor? Nya vindar. Nytt folk. Nya intryck. Ja tack!
Jag skall då också efter mina då 3 veckor som nykter utan en endaste droppe alkohol i min kropp dricka rikligt med vin och käka god mat. Hääärligt!

Well. Det var nog det. Jag orkar för tillfället inte med några uppläxningar av idiotiska brudar, mesiga män eller något annat här. Jag är nöjd, och skiter i det eller dem som inte gör mig nöjd. Varför slösa tid på människor som ändå inte gör dig glad eller ger dig det du ger dem?

Åh, nu när jag ändå når ut till alla. Gå och se REMEMBER ME på bio. Himlen och dess vilda parader vilken bra film. Den blev inte sämre av att Robert Pattinson från Twilight spelar huvudrollen. Jag behövde nästan dropp efter att filmen var slut. Mums!





Nu skall jag mysa med min mamma, som varit borta hela helgen.
Min fantastiska, underbara, roliga och jävligt kloka mamma.


Mer intressanta inlägg kommer imorgon, om jag nu inte kommer på något som retar mig som jag vill kritisera senare förstås.


Om inte: Ha en fin Söndag allihopa!












Kommentarer
Postat av: Jacque

Han är ju så förbannat, tåkigt, jävlaas snygg!!!! Måste se den filmen, tack för ett bra tips! Vi ska flytta, btw. Så jävla nice, äntligen har vi något vackert att visa upp när du kommer till oss, våran nya lägenhet!! Höras imorgon då hjärtat <3 Puss puss

2010-03-29 @ 00:18:56
URL: http://jacque.blogg.se/
Postat av: Linn

jaaa, mumma! måste se den, har gått o strukit runt bion som en annan jävla katt varje gång jag är på forum bara för att få en glims av den där hetingen på plakatet.

2010-03-29 @ 12:58:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0