Fötterna på Madeira - Vin i glaset.

Nu får det fanimej vara slut på eländet.

Fötterna på Madeira - Vin i glaset. Jaha. Hejdå nyttiga leverna i Sverige. Hejdå Morgonpromenader, nyttig mat, alkoholtorka och ciggförbud. Hej lungcancer, krass lever och taxi turer. Och jag ser ut som ett jävla RAAAS!
Fyfanihelvete vad jag är sleteeen. Hur hände detdära? Jag tycker ju rökning är det sunkigaste som finns. Jag tycker att ett glas vin på kvällen är okej, men inte en flaska om dagen, och jag sover så fruktansvärt dåligt eftersom den enda motionen jag får är en promenad till o från jobbet på 4 minuter.

Så, förra helgen bestämde jag mig. Ingen alkohol och inga cigg på vardagarna. Jag är fanimej född nästan (NÄSTAN) på 90-talet. Jag VET hur farligt det är, hur äcklig det gör en och hur vidrig man ser ut. Jag vill inte. Jag vägrar att se ut som 40 när jag är 20. Nu är det slut på semestern och in i rutinerna igen. Andra veckan påbörjad utan vardagsgiftet. Helgerna är ju såklart tillåtna att dricka på, men rökning.. mjaa.. jag vill gärna låtabli på helgerna också. Vi får väl se. Sinnes med vatten dricker jag iallafall. Har en tillbringare på jobbet som jag fyller på ett par gånger om dagen, ingen uppskattar att hamna bakom mig när vattnet skall fyllas på ur dunkarna i köket. Men jag måste. Dont hate me.

Mina nya beroenden är tuggummi och Cola Light. Eller.. näe, kanske inte NYA beroenden men ptja.. Sötningsmedel är 2000-talets drog och vi alla vill väl vara inne i svängarna eller? Lika bra att acceptera sitt öde som Sötningsmedel beroende. Sukralos och aspartam är mina bästa vänner.  TACK GODE GUD FÖR ER.

Nej, nu skall jag ta en dusch o sen lägga mig så jag kan stiga upp imorgon och ta en morgonpromenad och sedan gå till jobbet och känna mig duktig igen. Jag vägrar att se ut som en gammal trasa när jag inte ens hunnit fylla 21.

Adios amigos.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0