Alltid Sommarben

Sitter och kollar på mina ben. De ser ut som en 6 årings ben. Helt såriga, och ärriga o fulla med blåmärken och myggbett. Sommarben alltså. Men dessvärre så är det sommarben året runt här, då det ofta finns tillfälle att ha shorts o klänningar på sig, och att det är något djur som käkar upp våra ben o fötter på jobbet så man har ju mer ärrvävnad än hud på fossingarna. Fanihelvete vad det kliar. Och ärren från 2008 har nu börjat klia igen. Sinnes. Tror det finns någon aktiveringsgrej som insektsjävlarna sprutar in, så de aktiverar kliningen 2 år efteråt. Enda logiska förklarningen.

Idag möttes jag o Oskar upp för en frukostdejt, lite häng i parken och sedan inhandlade vi en flaska vitt som vi skulle förtära på balkongen.. vilket vi.. inte.. gjorde, då vi valde sängen o film istället, men John Blund vann slaget om mitt sällskap och kammade hem en stunds sömn tills Oskar väcker mig med jämna sekunder och jag får hålla mig vaken. Sedan kilar vi till Casa Italia och möter upp härliga Jens, och diskuterade midsommaren över en pasta, för att sedan ta ett glas rött i kvällssolen. Sedan traskade vi ner till vattnet o satt där ett tag. Pojkarna kastade sten och jag höll ett vakande öga på dem. Jag älskar att man kan roa sig med minsta lilla. Vad hände med det? Varför gör folk inte detta oftare. Ligga i gräset o kolla på grässtråna, kasta sten eller bara bada fötterna är ju fantastiska saker man kan göra som är väldigt själs och lugn givande.

Jag har haft en prefekt dag med supermycket mys och skratt.

Eh.. vad sa vi om att prata om sin dag Sara? Var det roligt? Nödvändigt ? Näe. Inte det minsta givande för någon, men jag känner att jag måste komma in med korta inlägg emellanåt. Egentligen väntar jag bara på att det skall bli kvällen, o klockan skall bli mer och jag skall bli trött... Skall jobba 8-19 imorgon, snäll som man är och tar på sig det.
Yepp. Så är det när Karman behövs byggas på, då gör man sådant man inte vill.

En låt som berör in i märgen. Helt klart Bästaste just nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0