Swedish stuff

Igår korkade jag upp en flaska vitt, satte mig på balkongen med chill musik i bakgrunden och ett leende på läpparna. Skall byta ställning och vips så ställer sig mitt vaselin på högkant och börjar.. rulla.. mot kanten.
Jag som har utvecklat ett skrämmande beroende för mitt arma vaselin tittade med uppspärrade ögon när den gula burken rullar ut i springan mellan glaset och marken. 5 våningar ner.

Jag slänger mig över räcket för att se om det kanske hamnat på en markis och sedan studsat ned på ett flak med frukt, och sedan därifrån trillat ned i en väldigt väldigt söt killes ficka, som jag senare kommer leva resten av mitt liv med. "Det var Vaselinet som förde oss tillsammans" skall man sedan säga och titta djupt in i varandras ögon.

Eller nej.. det var inte vad som hände. Jag slänger mig över glasräcket och tittar förbryllat ner när vaselinet smäller ner i taket på en fin mörkblå bil som är parkerad under balkongen. Jag dör, jag dör, jag dör. Undrar om det blev en buckla nu. Tur  i oturen att bilen var parkerad så det inte finns någon ägare around som vill att jag skall pröjsa för hans..... OH MY GOD. Ut ut bilens fönster så sticker det ut ett huvud och efter att ha stirrat nedåt på vaselinet, så kommer einstein på att det flygande föremålet som träffade hans bil måste kommit uppifrån, och tittar upp rakt på mig, som precis förlorat det viktigaste jag har här. Jag möter hans ögon, och inseer att jag måste ta mig ner för att snacka med honom om bucklan.

Kommer ner, och killen är AS COOL. Han skrattar o på knagglig engelska frågar han vad det är: Jag vet inte hur jag skall förklara att det är vaselin utan att han tror att jag använder det i sexuella sammanhang. Så jag svarar Swedish stuff, och håller triumferande upp vaselinet.

Ja, jag säger då det. Märkligt, mycket märkligt. Nu börjar vaselinet sina och jag är snart inne på plåten. Hoppas morsan rappar på med paketet och skickar ner mer Vaselin snarast möjliga.

Nu skall jag jobba lite. God morgon!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0