Skam den som ger sig


Natten är överlevd. Skam den som ger sig. Inte trodde jag att det skulle sluta såhär. Börja såhär. Hur vet man egentligen vad som är slutet vad som är början? Jag bestämmer att detta är slutet på början, och början på slutet. En mening jag aldrig kommer kunna tänka på mindre än 30 sekunder för att förstå innebörden av. Skam den som ger sig. Skriva ner. Det är det bästa man kan göra. Elvis Presley muggen fylld med kaffe. Glad för att jag får den varje morgon. Glad för att det blir en morgon. Ännu inte vaknat en dag utan morgon, utan kväll och utan natt. Är det inte vardag? Veta vad man har att vänta sig. Men låt dig inte luras av dess trista utseende. Skam den som ger sig. Inte vet du vad som händer idag inte. Inte vet du om jag kommer säga att jag älskar dig. Säga att jag saknar dig. Be dig att stanna hos mig inatt. Skam den som ger sig. Pappa sa alltid ge inte upp. Jag ger inte upp. Snälla, inte du heller. Livet är alldeles för fint för att ge upp på. Alldeles för fint för att driva förbi. Skam den som ger sig. En ny dag. En ny chans. Ett nytt liv? Idag. Vill du. Så kan du. Skam den som ger sig.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0