PICKLES

Jag bodde med min kära vän Oskar i 7 månader. I 7 månader bodde vi ihop, och jag käkade Pickles större delen av den tiden som sambos. Idag kommer jag inte ihåg vad dessa små gurkor hette, och orkar inte gå ut i kylen o klura ut vad det stod på den portugisiska burken med det gröna guldet i.





Jag skriver på Oskars Facebook wall (om nu någon mot förmodan missat detta krig). Jag frågar vad gurkorna jag har Cravings på heter. Emil kommer innan och skriver att de heter Pickles. Oskar skriver då: Sen när fick du Craving på Pickles? Det var ungefär pulsen höjdes, temperaturen slog i taket och fingrarna glödde mot tangenterna. Jag har fanimej ALLTID käkat pickles. Hur kan han ha missat att det alltid stod pickles i kylen? Hur kan han ha missat att jag satt bredvid honom i soffan och käkade Pickles när han käkade Chips? Hur kan någon ha missat detta? Kriget om Picklesen urartar och jag ringer mina vänner som spenderade en mycket lång tid på Madeira sommaren 2009. Nadja som kommer ihåg allt av nytta och onytta säger att hon INTE kommer ihåg det. Emelie dock.. som vi alla trodde tappade både minne o hjärna o allt tillhörande bakom soffan 1997 brainstormar dock och minns faktiskt att jag käkade Pickles mycket. Emelie är faktsiskt, skall jag tillägga nog den smartaste och brilljantaste jag känner. Hon är så skrämmande smart på saker som ingen annan är. Alla andra är bara för dumma för att fatta det.

Iallafall. Ja. Jag åt pickles. Varje dag. Gör det inte lika ofta nu längre, men det blir ju någon gång iallafall.
Ni som bott på Madeira MÅSTE väl veta det? Ibland så blir man fan rädd när folk man umgås med, träffar varjedag, som vet vad man har för underkläder på sig, och som man bor med inte vet att man är beroende av Pickles. Mycket intressant och mycket upprörande.

Kriget slutade med att jag fick sätta på min mobil, som dör var 3:e sekuind, pga batteribrist (De säljer fortfarande inga laddare här tydligen, endast till bilar. Så jag måste köpa en bil, för att ladda mobilen) Och tar ett jävla kort på Picklesen och MMS:ar till Oskar, då min Status blev "Äter Pickles, för mina närmaste vänner att notera!!" Oskar skriver: Pics. eller så har det aldrig hänt.

Nu har den jävlen fått bildbevis på det. Och jag måste säga. Jag trodde aldrig att jag skulle börja ett 3:e Världskrig om Pickles. Men när det gäller mig och Oskar. Ja, vad skall jag säga. Jag älskar honom till månen och tillbaka. Men fanihelvete vad han kan psyka mig. Jag är rädd att han någongång skall insee sina krafter och få mig till att Knivhugga någon på gatan. Måtte det aldrig hända.

Men visst fan käkade jag Pickles varenda dag. Jacque, Sandra och Kim minns ni något av detta under min Pickles period?


Må gud vara med Pickles i alla tider.

Kommentarer
Postat av: harriett

sota sara, jag kan inte komma ihag att du kakade pickles, tyckte mest vi kakade ceasar sallad, drack cola light och kedjerokte. kram

2010-07-01 @ 10:22:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0