I männens sällskap



Igår var det Ölfestival. 3:e gången jag är där på 6 dagar. Fanskaps festivalen håller ju på i en jävla vecka. Det är ju som att lägga en glass i solen, och titta på när den smälter. Ingen låter en glass ligga orörd i solen, ingen låter en ölfestival vara obesökt. Ingen som bor på denna ön iallafall.  
Jag & Grabbarna (Jag HAR tjejkompisar också, men märkligt nog slutar det alltid med att jag är själv med puckona) Vi strosade ner till Museo och påbörjade öldrickandet efter jobbet. Jag, Oskar, Jonas, Jens, Carl, Simon & Kim. Fantastiskt gäng. Efter det så stack vi bort till Tanias hak, och drack mer öl.. Eftersom det är så att ÖL inte kostar mer än 1 euro (inte ens det) så hinns det ju konsumeras en del.. ja ni hajjar galoppen. Väl där träffade man fler vänner, och det var jävligt kul. Så kommer det fram en snubbe som är runt 60 bast, och frågar mig om jag är från Sverige. Jaaaa, det är jag säger jag. Då säger han "JA. Jag vet att du är det. För EXAKT ett år sedan idag, så träffades jag och du på en liten liten bar i Ajuda och jag tog ditt mobilnummer."

Öööh... Gjorde vi? Såklart vi gjorde. Jag skrattade, kramade honom, log och sen drog. That's how it works.

Tja, sedan drog vi vidare till Old Bar och låg i dess underbara sackosäckar och kuddar som är placerade på stora persiska mattor utomhus. Så himla mysigt med stora ljus som doftar och massa öl och fina pojkar. Jäpp. Jag är inte den som klagar faktiskt. Jag sa det till Jens igår (Ja ni vet snillet som sålde sitt drinkkort och fick betala 150 euro i böter) att jag faktiskt inte var utstött av tjejerna, men att jag har så jäkla trevligt med männen så det blir liksom att jag hamnar med dem helatiden. Och sen har ju Oskar varit den närmaste jag haft i snart 2 år, och Jonas hänger jag ju med i princip varjedag och Kim bor jag med. Så ja. Sen har jag ju så jävla jävla roligt med männen också. Jag skrattar helatiden, och de är så jävla dumma i huvudet och vidriga med sina jävla snack och sin syn på saker, att jag kan inte få nog. Vilka killar alltså!

Sen.. så blev det ju drama. Ingen kväll med öl och killar utan drama. SÅKLART!
Nej, i ärlighetens namn BORDE det nog blivit drama över det, men det var så jävla lugnt alltså. Jag är GRYMT imponerad av personen i fråga, och jag är så glad så glad att det gick såhär bra!

Jag är dock så jävla bakfull idag, att jag vet inte om man hade sett skillnad på mig och en nyandertalare om man placerade oss båda i en grotta. Ärligt talat. Underbara Calle fyllde år igår också, och det blev Jäger. Som antagligen är boven i dramat. Herregud. Jag säger då det. Som tur är att jag bara suttit med admin hela hela dagen, och knappt pratat med någon kund. Jag ÄR alldeles alldeles för gammal för att dricka alkhol dagen innan jag skall jobba. Det är bara omogna 18 åringar och omogna 30+:are som kan göra det. men inte jag. NONO. Men se på fan vad som händer när man hänger med grabbarna. Man tappar hjärnan, utrotar moralen och säljer vettet. Så här sitter vi idag. 7 killar som är slitnare än Jesus sandaler (som ändå vandrade i 40 år i öknen liksom) och en tjej. Hurra. Aldrig igen.

Nu skall jag fortsätta lyssna på ipoden, dricka Cola Zeron och skicka iväg lite mail.
Jobbigt jobb, jävligt jobbigt jobb.

Sen väntas promenad i kvällssolen.

ADJÖ!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0