Mönstret är brutet

God morgon. Kaffe på balkongen en solig morgon är inte fel, när de andra sover.

Har äntligen efter en stunds försök fått upp herr Johansson ur sängen. Nu återstår hans kumpan herr Nilsson, som är snäppet mer agressiv på morgonen. Frukost vankas, och jag tycker vi är värda att knäcka en flaska skumpa för att fira vår näst intill nyktra helg. Jag drack lite öl i fredags, och sedan två öl igår mer än så blev det inte. Hur bra är inte det ? Jävligt bra om man heter Sara Karlsson.


Igår var det Atlantic festival, Första omgången. Det är för er som inte vet en tävling för alla länder där de tävlar i mäktigast och finaste fyrverkerier. Det kvalas ut 4 länder som får en lördag i veckan var att skjuta upp spektaklet på Madeira (eftersom Madeira har guinnes världs rekord i fyrverkerier) och sedan koras en vinnare av dessa 4 länder.
Jag oskar och jonas stod ute på piren igårkväll och avnjöt ca 20 minuters fyrverkerier av.. Tja... jag tror det kan ha varit Italien. Men det tog vi på färgerna. Fattar inte hur man fortfarande efter att ha sett fyrverkerier i 21 år, FORTFARANDE står och ler när man tittar upp mot himlen och ögonen glittrar. Fantastiskt vackert.

Sen drog killarna vidare på bio, och jag gick hem tog en kopp kaffe och gick o lade mig.
Kan faktiskt vänja mig med detta, att de kommer insläntrande vid 3 tiden och väcker mig. Det är rätt soft. Kan tänka mig att det är så det är att ha barn. Fast.. nu vill jag inte jämföra dessa män med barn.. men man kan inte sticka under stolen med att likheterna existerar.

Undrar vad man skall göra idag då? Jag skall iallafall flytta ut från killarna och in till Kim o Linn igen. Kommer bli skönt. Jobba imorgon. Härligt, och sedan är det besök hos Silva som skall låta mig välja mellan någon av hennes 40 (!!!) klänningar till sommarfesten på Lördag.

Gode gud vad härligt det är att inte vara bakfull idag. Mönstret är brutet, levern förhoppningsvis rebootad och det är med nytt hopp på nykterheten jag stiger in på kontoret imorgon.


Nu är det männen som väntar på mig här istället...

Vi hörs! Och happy nationalday idag!
Eller vad man nu säger? Grattis.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0