Midsommarens Händelser

När jag vaknade imorse (13:30) så gick jag upp o ställde mig framför spegeln för att se vad det var några tänder som fattades (då räknas inte den lilla biten jag slog av igår innan jag hann gå utanför dörren), ett blått öga eller om man har några köttiga och blodiga sår någonstans. Upptäckte faktiskt inte någonting förutom att min mun ser oroväckande liten ut.. Och läpparna är gigantiskt stora. Har munnen krympt och läpparna svullnat? Seems like it. Och jag tror inte munnen ser mindre ut för att läpparna har blivit 3 ggn så stora, jag tror den har krympt. Inatt. Eller emellan 6-13 tiden iallafall. Jag ser ut som en fågel, en liten kyckling.

Tror att munnens dramatiska krympning är en liten gest och påpekning om att jag snackar ALLDELES FÖRJÄVLA MYCKET när jag dricker. Så om lösningen är att munnen krymper, ja då är jag mer än nöjd.

Ja, jag antar att jag skall dra gårdagens bestyr här då.

Vi möttes upp på Ravioli och käkade frukost och satt i solen, vilket orsakade en grymt smickrande bränna på ryggen, då Geniet Karlsson hade brottarlinne på sig. Efter detta så drog jag till Forum för att köpa något annat att ha på mig, än just ett linne som det var lite för varmt o soligt för. Jag behövde något utan band heltenkelt. Väl på Forum så hittade jag NADA. Ingenting alls. Jag blev så deppig att jag övervägde inhandling av 4 flaskor vin, och skita i hela midsommar och spendera den i mitt eget sällskap på balkongen. När jag var påväg därifrån så gick jag förbi en affär som aldrig har sådandära kläder, men jag gick in iallafall för att kolla underkläder. Och där hittar jag en superfin klänning. Har dock inga kort.. då jag inte skaffat någon kamera än.. surprise.

Byter om och drar bort till Poncha B2 och drar i mig Nikita, Poncha och Öl tillsammans med resterande av gänget och tittar på Brasilien - Portugal matchen. För er som inte bor här, kan jag berätta att det är totalt vansinne gällande fotboll här, och spelar då Portugal i VM, och skall spela om vem som vinner gruppen och denna gången mot Brasilien, ja.. ni kan tänka er själva. Tutor och skrikande barn, vuxna och dylikt finnes överallt och det är flaggor o raketer o bilar som åker runt och låter. Jag är 100% säker på att VM har gett mig nedsatt hörsel.

Tillbaka till Midsommarfirandet ja.
Jo, så där sitter vi och kollar matchen i solen och obegränsat med dryck. Sen kommer fler folk som skall joina vårt firande men som varit på ett annat ställe en snabbis, och informerar oss om att en man från jobbet som älskar att provisera portugiser har blivit skallad. Märkligt tänker ni. Inte det minsta sa vi. Om man trycker upp en tröja med en gråtande Cristiano Ronaldo på och sedan går till en bar o uttrycker sig om hur portugiser spelar fotboll osv (enligt dem som var där, så var det så detta hade gått till, men det finns väl alltid delade meningar om bråk) då blir männen oense på baren, och en kille skallar min kollega och bryter näsbenet på honom. Grejen är den att det är liite känsligt ämne med Cristiano Ronaldo, då han kommer från Madeira.
Jaha 1 out, 2 to go tänkte jag då det var 3 som hamnade på sjukhus förra året, och folket på denhär ön brukar inte vara dem som inte bräcker alla rekord. Han spenderade faktiskt kvällen med oss senare efter att ha bytt bort tröjan som var helt täckt av blod och en sydd och tejpad näsa. Hur som haver så sitter vi senare allihopa på gräset i Lidoparken i solen o lyssnar på svensk musik och konsumerar ohyggeliga liter alkohol och käkar mat. Alla var ju fulla redan klockan 17, förutom jag tror jag. Tillochmed Sara som jag misstänker varit full ca 3 gånger innan i sitt liv, hade nu blivit härligt berusad vilket var den första och defenitivt sista gången jag ser henne full kan jag tänka mig.

Senare så blev ju givetvis även jag berusad av solen, sommaren, midsommar och vinet. Vi gick i omgångar upp till pingo som ligger 4 meter från parken och fyllde på vårt alkohol förråd. Sedan satt vi där tills det blev natten, och jag har inte en aning om vad klockan kan varit är vi drog. Uppenbarligen fanns det bara Jag, Dan, Crille, Carl, Simon och Jens kvar för det var vi som gick sist, och ja.. innan var vi säkert 25 pers. Undrar vart alla tog vägen? Och sen är det ännu märkligare för nästa sak jag kommer ihåg är att bara jag, Carl, Dan och Crille sitter på någon stängd servering mellan stan och Lido och dricker vin.. ur en FLASKA. Ööh..Så där tappade vi ytterligare 2 stycken och vår egna självrespekt också såklart, men någon gång under kvällen så måste den ju försvinna, och den hängde ändå kvar ett bra tag in på natten.

Hurray! Sen hamnade vi på ECO Bar, och jag hamnade mellan tellus snyggaste mörkhyade män som var freakin' jävla BRÖDER och ville ha med mig på en Trekant.
Den ena brodern såg ut som Will Smith (!!!!) Skojar INTE. Och den andra var fan drop dead gorgeous också. Jag vet inte vad som hände.. om det var att C,C,D släpade mig därifrån, eller om jag artigt tackade nej och frivilligt gick med dem andra.. vilket jag finner brutalt märkligt isåfall, då jag älskar mörkhyade män som dessutom är fruktansvärt snygga och trevliga och som vill ligga och erbjuda sin bror att vara med också. Men som sagt, vettet var med länge igår natt vilket man kanske skall vara tacksam för. Eller inte..  Tur var väl att jag har två öron som stoppade mitt leeende att gå runt hela huvudet när jag fick erbjudandet.

Sedan så var vi bara jag, Crille och Calle. Vart FAN tar alla vägen? Från 25 stycken till 3??
Vi hittar iallafall på något fucked up sätt en kille som är 150 lång, och som är det mest gay jag sett, hört och förmodligen kommer se igen. Jag ÄLSKAR bögar. Herrejävlar. Och denne lilla lilla välklädda och jävligt feminima kille som fullkomligt älskade min klänning (trodde för ett ögonblick att han skulle övertala mig att ta av den så han fick prova den) gick alltså och pratade med mig om hans liv och han var så jävla intensiv och fullkomligt crazy. "Yeah.. and then we went to Ibiza me and my last boyfriend, but I found a smokin' hot bartender there.. so I just had to fuck. And I did. But you understand right, it's not THAT many smokin' hot bartenders around, you have to take you're shot right" Tänk nu att denna mannen är extremt intensiv när han snackar och ca 150 lång, och riktigt stylad med fina märkeskläder, brun som fasen och en vit skjorta. Vi hookade upp med honom, hans kompis som han jävligt uppenbart var sugen på. Och sedan vet jag att det var en del folk till, men som jag inte kommer ihåg vad de fyllde för funktion eller nytta. Men lille gay killen var sinnessjukt sugen på Carl o Christian också. Jag sa att han skulle testa efter att vi vart i baren inne på Veshpas. Och jag vet inte han lyckades med någon av dem, för efter att ha stått därinne och dansat i 3 timmar till tecno så smög jag mig hemmåt. Jag promenerade förbi alla taxibilarna för jag visste att efter en sådanhär kväll så hjälper endast att gå sig nykter.

Fantastiskt trevlig midsommar. Ganska lugnt faktiskt, men det är man väl tacksam för. Nu skall jag ringa sjukvårdsupplysningen o kolla om de vet varför det ser ut som om jag har genomgått ett kirurgiskt ingrepp gällande mina läppar.



Hoppas ni hade en härlig midsommar. Vänner & Familj var mycket, mycket saknade. ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0