Ljudet av lugnet


When all's done, and all's been said. Upon his breast she rests her head.


Sitter här på kontoret och tittar ut genom fönstret. Känner alltid hundratals känslor när jag sitter här, när jag analyserar mina känslor, när jag funderar på vad jag känner. Ja, jag måste ju alltid känna varenda känsla i kroppen för att kunna fungera. Jag måste veta vad jag känner för en person när jag pratar med den, vad det är för känsla jag känner när jag sitter i gräset i solen, hur det känns och vad det är som utgör den känslan.

Ja, att jag analyserar allt har vi pratat om innan. Hundratals gånger. Men nu.. ja. Jag vet inte jag känner mig lugn. Även om det pågår en storm i mitt liv, så fortsätter jag orörd genom den. Det får liksom blåsa hur mycket det vill, men det behöver inte rubba mig, inte rubba ett hårstrå, inte någonting För det gör liksom ingenting. Jag känner mig så jäkla lugn. Lugn som i att jag inte behöver veta vad jag skall göra imorgon, lugn som i att jag inte ens behöver reflektera över saker.

Fan vad skönt det är att känna lugnet, och fan vad skönt jag sov inatt. Skönt skönt skönt.

Ja, jag ville nog mest säga hur lugnt det är just nu, lugnt mitt i stormen. Och jag mår bra, så jäkla bra.
Hur fantastiskt är inte det?

Ikväll blir det vin med Daniel i Sockerparken. Kan bli intressant.

Ha det fint sålänge. Återkommer.


SJK



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0