Killar ligger, tjejer blir kära.

Eller hur stämmer det. I varenda fall. Right ?

Alltså, alla dessa underbara regler som finns sedan urminnestider tillbaka, som aldrig någonsin blir uppdaterade.
Om jag träffar en kille, som jag råkar ligga med. Så behöver man ju inte bli kär i honom. Ellerhur? Man behööver ju inte få känslor för att man råkar ligga med någon. För det händer ju aldrig killar. Ellerhur? Alltså, jag vet inte om man skall skratta eller asgarva. Vilket enormt steg framåt för männen i utvecklingen måste jag säga.

Jag låg med en kille, det är en bra vän till mig, och han frågar mig sedan om jag har en Crush på honom.
Eeeh. Say. What?  Jag säger inte att det är omöjligt att jag skulle kunna få en Crush på killen, men jag säger absolut att i nuläget, så är det inte så. Inte ens en bråkdel. Så han kan ligga med mig, och bara ta det som ett ligg, men jag har känslor för honom, och det var därför jag gick i säng med honom? Jo visst så är det ju för alla tjejer.

Jag funderade på detta länge o väl igår. Och kom fram till att det kanske inte alls är så folk tänker längre. För det är 2010, och tjejer ligger också för att e.n.d.a.s.t ligga. Det måste vara något han fått om bakfoten, han kanske tyckte att jag visade mer åt känslohållet, än ingenting alls. Klart man kan missuppfatta varandra. Men sen.. så lade jag mig i sängen o läste Magdalena Graafs bok - Det skall bli ett sant nöje att döda dig, som gått i arv här på ön mellan tjejerna. Björnfoths bok från början tror jag. Hur som haver, så läser jag raden som går ungefär såhär "..Inte alla tjejer, men de flesta blandar in känslor när man ligger med män, det ligger i vår natur att få känslor för de man ligger med, eller något annat på ett djupare plan, men för män är det offtast inte så, det kan ligga med vem som helst utan att känna något"

Herregud. Herreguuuuud.  Är det så? Har oftast tjejer känslor för männen de ligger eller hånglar med? Kan vi inte ligga och göra ett suveränt jobb utan att sedan känna att det skall bli mannen som man nyss idkade samlag med? Finns det få sådana som jag? Är jag undantaget som bekräftar regeln i liggandet? Är jag kvinnan som fungerar som en man? Eller har jag en crush på mannen jag låg med?

I ärlighetens namn. Nej, det har jag inte. Och efter detdära uttalandet känner jag knappast för att lust att fortsätta ligga med honom heller. Då kanske han tror att jag vill gifta mig efter 3:e gången? Eller handlar det om att bygga upp deras självförtroenden när de säger så?

Nu skiljer sig dock denna mannen från andra män, och jag tror egentligen inte att det var så han menade. Han måste tyckt att jag betett mig på något annat sätt bara. Eller, så ville han bara göra klart för mig att jag inte skall få någon Crush på honom, för det kommer aldrig bli besvarat. Eller så skulle det bli det. Ingenting jag faktiskt kommer gräva i, ingenting jag kommer fundera på mer. Men jag tycker det är lite synd att en kvinna som Magdalena Graaf resonerar  på samma sätt.

Hur som haver. Män därute. Vi är inte kära i er för att vi ligger med er. Visst finns det de som är, men det kommer dem visa på heeeelt andra sätt än att ligga med er. Trust me on that one.

Vart är mina ärade diskussions kvinnor Kim & Jacque när jag behöver dem?
Tjejer, ellerhur håller ni med mig? Eller är jag somsagt undantaget som bekräftar regeln?

Nej. Inget drama gällande detta. I rest my case.
Fast det har varit en braa lugn Tisdagsmorgon...


Återkommer.


God morgon!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0