Hello Africa

Afrika.

Jag kan inte släppa tanken på Afrika. Jag skulle nog kunna säga att jag älskar Afrika. Aldrig vart där, men nu skall jag dit. Innan året är slut. Ta min lilla handbag och flyga dit. Eller bananbåta hade kanske vart bättre. Funderar på att bojkotta Sverige i år, helt och hållet. Jag har ju äntligen hittat min destruktiva halva Jonas som är lika sugen som jag på att handla med lergods och får, lyssna på själslig musik och dricka jästa dryker utan massa materiella ting runt oss. Åh. Ta mig till afrikaaaaaaaaaaaa.

Lejonkungen som är min favvis film också, den är väl utspelad i Afrika va? Så jäkla coolt. Tyst som fan skall det vara också. Inga snack om sneakers eller om Facebook. MAH. Så med lite vind i seglen så blir det väl det nu innan Nyåret kommer (tiden går så ruggit fort att man snart kommer stå o välja nyårsklänning)
Jag behöver göra något med hjärtat. Jag har gjort alldeles förmycket med hjärnan nu känner jag. Jag behöver bygga skolor i utbyte mot mat o vatten, och jag behöver gräva gravar i utbyte mot danser och musik och massa färger. Jag vill ha ett ombyte med mig, och inget smink på 300 dagar. Jag vill åka till Afrika, och det skall jag! Funderar på att skita i Kalmar, i skola och gud vet vad det heter. Jag vill lära mig leva i Livets skola. Med himmel hav och hjärtan. Endast det. Jag vill kunna gå på en promenad utan att spegla mig i varenda jävla skyltfönster, jag vill bo där det inte finns fönster. Jag vill lära mig uppskatta solen, och kylan. Uppskatta att det regnar, och uppskatta en filt om natten.

Jag vill lära mig om vad folk utan ytliga intryck känner, tycker och tänker. Jag vill prata med människor som gjort så otroliga saker, som vi bara tycker är nonsens. Gå i djungeln, och titta på varenda träd. Ta på varenda löv och ha Afrikansk sand mellan fingrarna. Afrika. Det är närmare till Afrika än det är till Fastlandet Portugal härifrån. Det blåser in sand från afrika i vardagsrummet när vindarna blåser rätt.

Jag skall till Afrika. Och jag vet att det är rätt.

Egentligen skulle jag inte skriva om Afrika, men jag var tvungen. Ett annat inlägg kommer alldeles strax.
Enjoy finaste låten just nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0