En tidig morgon

God morgon god morgon!

Jag sov hos Sara & Patrik inatt. Igår efter en välbehövd fika spatserade jag o Sara hem till henne, lagade mat och kollade på Shooting Dogs, som handlar om folkmordet i Rwanda. Efter 3 minuter fick jag total panik. Men sedan intalade jag mig själv att man blir en mer ödmjuk människa om man ser sådant som hänt för länge sedan. Det kanske jag blev? Men jag känner liksom en bekymmers rynka som sitter i pannan som vägras slätas ut. Hur fungerar dagens politik egentligen? Hur fungerar EU trupper, generaler och allt annat som skall skydda en hel värld?

Jag skall sätta mig in i politiken någon dag. Det är viktigt. Väldigt väldigt viktigt.
Inatt drömde jag att jag var med barn (andra natten i rad) och så fick jag ett kort som det står: Grattis till erat barn, det kommer se ut som.... Och där efter punkterna, så är det en inklistrad bild på en ÅSNA.

Vad säger det egentligen?

Nu skall jag ha medlyssning med medlyssnar-Jonas, i exakt samma tröja som han hade när han medlyssnade med mig när han var ny. Han fick dock sitta bakom mig, för jag började skratta såfort jag såg den gula Hoodien.

Ha en fin morgon, jag återkommer nog senare.


Pusspuss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0