Skall du inte börja gå på gymmet??

Nu är det Måndag. Jag gillar't som man säger i Karlskoooogaa. Jag vet att ni kommer förneka det. Men om tillochmed folk hemmifrån MIG, ifrågasätter min dialekt som låter som Stockholmska, Göteborska, Skånska med en blandning av det lama från Kalmar och en jävla släng med Värmländska. DÅ är man illa ute. Jag säger inte längre "E DE" Jag säger "ÄÄÄ DÄÄÄÄ" Vilket är oerhört förtjusande. Tack alla dialekter på kontoret. Och särskilt tack till alla Karlskogingar som förtrollar mig med sin ofantligt inte alls fagra någonstans dialekt, och alla skåningar som fått mig att inte säga JA, på samma sätt längre. Alla kommer liksom i grupper som är stora. Man klarar sig om det endast finns en eller två som man har runt sig med märkliga dialekter, men nu kommer alla ju gruppvis, alla från samma ställen, och det är där det börjar dala. Är ju dock Jag, Calle, Patrik och Svempa som kommer från Göteborgs regionen. Thank god. Sen är resterande från annat håll. Förskräckligt att ha tappat sin dialekt. Men uppenbarligen kommer den fram när man är förbannad. Det sa iallafall Jaqueline här om dagen när jag ringde i ren förtvivlan och vrede. "Jäklar vad du snakckar Göteborska idag Sara, är du arg eller" Jootack. Eskilstunan har allt smittat av sig i mitt orala lexikon också dessvärre. Så ni är inte fria från att dömas kära Eskilstunare.

Hur som haver Måndag ja. Gött. Har vart en fantastisk dag. Jag vaknade utvilad som jag inte gjort på ett braa tag hemma hos Oskar imorse. Vi hade Film och seriekväll igår i hans säng, och sedan fick jag massage. Mmm.. Jag tror inte Oskar har masserat mig sedan han pajjade min axel för typ 15 månader sedan, som jag fortfarande stundtals har ont i. Vi var rätt hyfsat fulla och satt på en krog och jag ville ha massage. Ja, om man gillar smärta som jag gör, så skall man inte som svinfull be en annan som är svinfull att massera en. För, man kommer liksom aldrig till smärtan. Oskar tar verkligen i för Kung och fosterland och jag säger bara Hårdare, hårdare. Antagligen blev något krossat som inte skall bli krossat under massage, för jag känner fortfarande av det ibland. Men igår hände det. Äntligen. Jag ligger på mage i hans underbaaara säng och han sitter över mig och jag får massage. Lagom hårt liksom. Skönt som fan vare iallafall. Sen hände något som var mindre skönt.

Oskar säger såhär: Shit Sara, vad mycket hud du har på ryggen. Man kan liksom massera på en punkt men dra skinnet till en annan sida av ryggen.
Sara:
Aehm.. det är nog inte hud Oskar, det är nog pure Fat.
Oskar:
Ja, men jo det är det nog ja..
Inget mer med det. Sen efter massagen så ligger jag på rygg och pratar med Oskar. Då säger han:
MEN SARA!! Skall inte du börja gymma??
Jag kollar på honom, och funderar på om det finns något skarpt föremål i närheten.
Sara: Ähm.. NÄ. Det skall jag inte. Vaddå då?
Oskar: Nääeäeee...alltsååå... man mår ju mycket bättre av det liksom. Jag tycker du är skitfin!!
Sara: Jag mår bra !!!( Funderar på att förvarna honom, och be honom plocka bort alla skarpa föremål i förebyggande syfte.)
Oskar: Ja, men jag menar man mår ju psykiskt bättre av det liksom. Jag tror du hade mått bra av att springa lite på bandet, eller cykla lite.....
Sara: Nej. Du. Oskar. Jag. Är. Inte. Någon. Som. Gymmar. Jag. Promenerar. Och. Mitt. Psyke. Är. Klanderfritt.
Oskar: Jaa....eeh... jag kan ge dig lite handmassage.
Sara: MMHMH!!

Så nu har jag för första gången i mitt liv drabbats av komplex. Underbar känsla ju. Tänker inte käka något på några veckor heller. Fan vad underbart med bästa vänner. De är så otroooligt härliga.
Gött när jag ligger där, anorektisk med slangar överallt på min dödsbädd. Då skall jag allt peka på huden som DÅ är överflödig och säga: Oskar, tycker du inte det är lite mycker fett här.. eller jag menar hud.. ??!!

Nej, jag vet att han inte menade det så, och jag vet att han tycker jag är fin. Jag tycker ju han är världens finaste. Och det är liksom hur han än hade sett ut. Hans insida är superduper vacker. Men.. kanske man behöver ta en sväng till Gymmet ändårå. Vafan. Nej. Tack så jävla mycket Best friend. Nu skall jag fanimej ut och gå för det. God damn it. Och så är jag ledig imorgon också. Kommer simma som en jäkla dåre i Poolen istället för att ligga bredvid den och förtära iskallt vin. Suck...

Jag tror jag föredrar Lögner i dessa fall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0