Orka liksom

Man skall verkligen aldrig gå med på något man inte vill. Alltså, nu snackar jag inga allvarliga grejer här, utan nu snackar vi Gå-ut-och-röjja-dricka-hundra-fok-öl-knulla-alla-brudar-svina-som-bara-svenskar-kan-på-en-ö-ute-i-ingenstans-röka-så-mycket-brajj-vi-orkar-tills-ögonen-svullnar-igen-men-lika-bra-det-då-vi-inte-öppnar-dem-förrän-på-söndag-eftermiddag-igen.

Mjaaae.. inte min kopp te om man säger så. Visst tycker jag det är hejdundrandes kul ibland med spårade utgångar, men när man känner redan klockan 19 att nej, idag är inte min kväll, jag girar hemmåt, men gå ut ni och ha det sjukt roligt. Det går inte. Det blir aldrig någonsin lyckat. Håller man ut, så hade det nog blivit det, men gör man inte det... vilket jag aldrig gör.. så blir det bara Blend Jeans av alltihopa. Vill man hem, så skall man hem. Och anledningen till att man vill hem är alltid; sömn, sex, ett telefonsamtal med en god vän, mamma, en bok, en film eller en dusch. Japp. Där har ni dem. Mina anledningar till att gå hem, och de slår ALLT. Till 90% är det sömnen som frestar faktiskt. Idag sa jag nej, ungefär enmiljontrehundratudenfyrtiosex gånger. Jag visste exakt hur det skulle bli, och förklarade detta för de andra, som verkade oroväckande med på vad jag menade, men efter en After work, så tillkommer en fest. Givet. Men inte idag, inte för mig. Sju timmar senare, några kannor sangria och ett PAR öl så sitter jag likt förbannat i Calles bil påväg till festens början. In på tappen, tanka bilen, stå i köer, handla vin och öl, imn i bilen igen för att landa på balkongen hos mina vänner. Ohnoes. Jag satte mig inte ens på balkongen med de andra.. jag ORKADE inte vara där. Öppnade vinet i ren protest och drack ett halvt glas. Sen ställde jag det framför 7 rödvins suktande män och sa adjö. Uppskattat? Inte det minsta, men jag uppskattar det nu när jag sitter här i min ensamhet och njuter av Popcorn och absolut tystnad. Absolut Tystnad 43, den hade jag köpt om den fanns. Tystnad, på en skiva. Guuud vad skönt. Synd att den inte stänger ute allt annat ljud sålänge, isåfall hade jag spelat den dygnet runt. Snälla skapa den.

Bra bidragande saker i kväll:

Trägga vänner
Lära sig saker
Skratta
Njuta av alkoholens magiska smaker


Dåliga bidragande saker ikväll:

Onyttig alkohol
Onyttiga andra saker
Pengar Hejdå för Mat
Pengar hejdå för Taxi
Pengar Hejdå för Bensinpengar
Pengar hejdå för Cigg
Pengar hejdå för Alkohol
Hejdå privatliv.

Näe,. Jag fattar fortfarande inte varfär jag gör såhär varenda jävla gång. Jag vinner ju INGENTING på det. Allt som jag är med om ikväll, är jag med om nästa helg.

Nu är det skärpning. Man måste lyssna på sig själv, och stå för det man känner.
Orka liksom.

Adjö

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0