Dagens kompetens är i klass med en skyltdockas.

Här har jag önskat mig regn i 2 månader. Kommer det något regn? Näe, det gör ju inte det.
MEN. Idag, när jag har sett fram emot att spendera timtal vid poolen med en flaska kallt vitt vin, och Ipoden så börjar det tamejfan att regna. WHY OH WHY?

5 av 7 möjliga är det sol, ständigt. Det är 35 grader när man sitter inne på jobbet framför datorn, men när man är ledig. Ptja.. då regnar det. Är det inte fantastiskt? Jag kan tycka det vore okej om det regnade nu, om det började spöregna, åska och blixtra. Men inte ens det kan gudarna bjuda på. De kan bjuda på en jävla massa gråa moln, och lite mesigt regn. Inte sådär så man blir blöt, utan mest irriterad liksom. Irriterande regn, som inte gör någon nytta alls. Det ger inga växter något vatten, för det är alldeles förlite vatten, det är bara en liten teaser liksom. Kan det aldrig bli påriktigt ? Regn, rusk eller sol och bränna. Orka alla mellanting. Och ORKA alla mellantings människor som finns runt om mig. Vart försvann all social kompetens? Vart försvann alla intressanta samtal som inte handlar om jobb eller skitsnack? Vart är de politiska åsikterna, framtidsplanerna eller frågorna om vad man kan göra bättre. Ingen är intresserad. Det är jag och wikipedia som för konversationerna oss emellan. Jag frågar och Wikipedia svarar. Godegud. Jag måste joina en klubb eller någonting. En förening där man åtminstone vill vara intresserad av någonting. Inte bara glida igenom livet utan att ha lyft på ögonbrynet och ifrågasatt saker, lyssnat, diskuterat och fördjupat.

Jag är inte det minsta intresserad av kluvna hårtoppar, eller kötider. Jag vill ha näring till hjärnan. Något som gör att den börjar snurra igen. Kan någon vettig människa säga mig något så jag kan bli lite närvarande? Nej, det kan ingen. För tankar om sådant finns inte här. Det finns bara en jävla massa bull. Inte för att det finns mer i Sverige. Näpp. Inte ens i närheten. Samma sak där. Bara ett evigt jävla blaha blaha. Men i Sverige så kan man iallfall träffa folk från andra städer, alternativa människor som inte handlar på Gina Trico och dricker Rosé.

Jag och Hanna pratade igår om fördelen med att vara här. Fördelen med att bli ihoptvingad med 50 idioter från alla olika delar av Sverige, och värden. Hur mycket man kan lära sig. Och det är sant. Man har lärt sig mycket, alla har gjort olika saker, alla har olika intryck. Men när alla dessa människor förenas så tycks all intelligens blåsas bort likt en autombomb som utrotar allt inom en viss area. Varför är det så? Sänker vi alla våra intelligens nivåer, för att vi anpassar oss till varandra? Stänger vi av allt vi har att ge och lära varandra för att vi anseer den som sitter mitt emot som mer korkad eller oerfaren av livet? Ibland är det så. Jag har tänkt mycket på det på det sista. När jag sitter och pratar med en människa man absolut inte har något att lära av, så sänks min hjärnaktivitet medvetet, och jag blir lika intetsägande som personen jag pratar med. Jo, men visst hette det Europolitan, Vodafone och sedan Telenor. Jo, men så var det nog. Och nej, var det verkligen -95 som Kurt Cobain dog?

Min hjärna behöver matas med någon som har något vettigt att säga. Någon som faktiskt har öppnat sina ögon för världen och som inte tänker på sin egen framtid, utan någon som lever i nuet och faktiskt kan fatta vad det innebär.

Är det så med dagens ungdom att de saknar dessa sociala brister för att de är för självupptagna och insnöade på sina egna vägar i livet? Har man ingenting att säga varandra, för att man är för upptagen med att armbåga sig fram ? Only god knows. Själv så har jag ju inte jättemycket att säga heller. Jag sitter där som en jävla grå statist i någon annans liv och nickar när man pratar om att Gunde Svan och Agneta Sjödin. KAN det verkligen vara så att de hade fångarna på fortet ihop OCH Gladiatorerna också? Näe, men kan det stämma? Vi måste kolla upp detta. Fyfansåviktigt. Men skit i om jorden värms upp, eller att det begås folkmord i världen. Skit i att en Svensk Journalist suttit fängslad nu i 3205 dagar utan dom, och utan åtal i Eritrea. Vem då sa du Sara? Jo Dawit Isaak. Men vad gjorde han då? Ingenting. Han publicerade artiklar om behovet av Demokrati och frihet i Eritrea.
Aaaah, nääämen. DET måste jag ju ha missat. Jag läser ju hellre Kissies blogg. Det är roligare. Hon är ju så jävla dum. JOVISST! Jag älskar också sådantdära. Jag älskar bloggar, jag älskar skvaller, kändisar, smink, kläder MTV, filmer. Men man måste få något mer.

Jaja. Men låt din hjärna ruttna och din sociala kompetens och vetenskap om världen sänkas till skyltdocke nivå då.
Känner du inte att du behöver näring till hjärna, hjärta och själ? Är det INGEN som gör det?





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0