Väntar på att livet skall återvända.

Sunday - Funday som min Kära Amanda Berg säger. Jag håller fanimej inte med ett skvatt. Önskar att jag gjorde. Men gör inte.



I Fredags så hade jag och Jonas Bestfriend-Catch-up-mys-date i parken. En filt en flaska vin och massa öl. Vi skulle möta upp Linn, Kim, Emma & Ze för att dra oss vidare till Club Naval, som hade ärorika PRET A PORTER på besök. Alltså modevisning, massa kända DJ's, Liveuppträdanden och Beachparty i ett. Att fråga om man skall gå var tydligen som att fråga en Blind om de vill se, säger de som har koll. Att faktiskt Pret a porter var där, var jag så sjuukt spänd över. Riktigt nice. Cool liksom när ett sådant stort märke kommer för en fashionshow hit. La awesome.  Jag trodde jag & Jonas hade mött upp de andra vid typ 21-tiden och sedan dragit från Club Naval vid 00, 01 snåret. Så var ICKE fallet fick jag bekräftat igår. Vi hade somvanligt (som jag nämnt innan, detdär med Tider är ingenting vi passar jag och han) mött upp de andra vid 00:30 tiden, och sedan hade vi dragit vid 4 tiden om inte senare. Ehm? Koll man har liksom. Det var sjuuukt mycket folk på Naval och man fick liksom köra skallgångskedja för att inte tappa bort varandra. Sen vaknade jag i Jonas säng på morgonen, och hittade också Jens och Simon i lägenheten. Inte ovanligt måste jag säga. Jonas skulle upp o jobba, och jag var så jävla packad på morgonkvisten att jag knappt visste vad jag sa. Oh my. Jag kunde inte minnas att jag var full på kvällen liksom, så det måste ha kickat in under natten eller precis innan jag gick upp. Jonas hade också drabbats av fyllan på morgonen. Just Great liksom. Jag är något så jävligt rädd för att bli bakfull, så jag öppnade en flaska vin och som vi alla drack av på Balkongen i solen. Sen däckade jag. Vilket var det bästa tänkbara. Gick och hämtade Jonas o Linus, sen gick vi o käkade lunch på någon restaurang o drack lite öl. Tillbaka till Ungkarls lägenheten där jag hamnade i någon koma. Sen drog jag hem vid 18 tiden, och duschade. Man skulle ju på Inflyttningsfest till den 3:e Sarah som kommit till kontoret nu. Ja, nu är vi fanimej 3 stycken. Sjukt rörigt. Orginal Sarah är jag, sen har vi Lilla Sara som är den andra och nu Nya Sarah. Fast vi blir mer kallade Sara 1, 2 och 3. Funkar la ett tag. Suck.


Inflyttningsfest och snittar, oliver, lax, frukt och Hemmagjord sangria med gänget. Mycket trevligt. Men då jag inte kan behärska baksmällor längre så satt jag och skakade första tiden och efter en flaska vin så var jag på rätsidan igen. Men bestämde mig för att inte gå vidare till premiären av Cats. Nyöppnad klubb vid havet. För att gå hem så måste jag ha nycklar. Kim's eller Linns. (Jag har ju ännu inte kopierat nycklarna då såklart, efter 3 månader Suuuck..) Men de ville såklart att jag skulle med ut, så de vägrade ge mig nyklarna, fast på skämt då liksom. Sen ger Jonas mig Kims nycklar, och jag kilar kvickt iväg för att inte bli övertalad om att hänga med. (Kan ju som vi alla vet inte säga nej) Sååå... jag går hem. 4 hjärtattacker o 3 strokes senare är jag 20 meter från grinden och tar upp nycklarna hem. Då är Det är givetvis INTE mina hemnycklar upptäcker jag då, utan det är JONAS nycklar jag fått. JUST GREAT. Så.. jag får traska igenom hela jävla Funchal ännu en gång mitt i natten och ta mig in i Lyan på andra sidan stan istället. Möter Jens, Oskar och Simon därinne och de undrar väl lite vad jag gör där mitt i natten, och utan Jonas. Jag var rätttt förbannad för att jag inte hade fattat vems nycklar jag fått och gick o lade mig. Sen vaknade jag imorse o insåg att Jonas fortfarande inte är hemma, och har inte sett till honom heller. Hans mobil är ju lite fucked up, så man kan inte nå honom där heller. Jag har iallfall hans nycklar, vilket är rätt dåligt för honom kan jag känna. Men hur som haver. Han får skylla sig själv om han ger mig nycklarna, inte har någon fungerande mobil, och inte vet hur man använder en telefonkiosk. Han kanske är död? Han kanske är kidnappad, han kanske befinner sig i någon grotta i Kenya. Couldn't care less. Nu skall jag lägga mig i soffan och självdö. Väntar på att klockan kan bli iallafall 20:00 så man kan sova. Vet att det inte är accepterat att sova då, men jag tror inte jag uppfyller något krav på "Accepterat kravlistan" iallafall.

Ge mig Måndag. Snälla.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback