På tala om Romantik..

Jag skrev ju sent igårkväll om romantik, och vilken sucker jag är inom den genren.

Imorsen när jag vaknar så kokar jag kaffe, slår på datorn och läser mina mail.
Ett av mailen är från en person som varit min vän under en väldigt lång tid, och som jag tycker så oerhört mycket om, men träffar dessvärre väldigt sällan.

Hej beb.
Du är otrolig.
På många sätt.
Hade jag inte varit så himla blyg och tillbakadragen så hade jag för längesedan försökt förföra dig.
Men det vet vi ju båda att det aldrig skulle hända.
Jag nöjer mig istället med att beundra och fascineras av dig och det du utstrålar.
Du har alltid varit en helt underbar toppentjej och jag tycker jättemycket om dig.



Det kan vara det mest svaga, ärliga, starka och finaste jag sett i skrift.
Helt oväntat, och så fruktansvärt fint. Jag är berörd enda in i märgen av denna man.

De tycks alltid komma tillbaka in i mitt liv under samma vecka som jag börjat tänka på dem. Det är himla märkligt. Säkert den tredje som detta hänt med under en väldigt kort period. Men killen som skrev detta mailet, bräcker de alla utan tvekan. Så mycket tankar, välvilja och funderingar det finns i honom, finns det nog inte i alla er som läser och mig själv tillsammans. 

Jag hoppas att ni alla får sådanhära mail någon gång. Det får en verkligen att fundera. Och det får en att må så jäkla bra. Fundera på vad man skulle gjort annorlunda, och på att man ångrar bara det som man aldrig gjorde. Men varje dag är en ny chans till att göra det du aldrig gjorde dagen innan. Tack snälla för min fantastiska vän, och hans fina ord.


Japp. Fortfarande hopplöst obotlig romantiker. God morgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0