En Hopplöst Obotlig Romantiker

Jag har verkligen blivit en hopplöst obotlig romantiker. Jag ser romantik i allt. I om någon låter mig gå före i kaffe kön, om någon lämnar mig en fin post-it lapp eller om någon plockar en blomma från en rabatt.

Ligger i soffan och tittar på The back up plan, där mannen har fixat så jäädra mysigt och fint med vin, ljus, lampor och bord mitt ute i en National Park. Alltså. Mitt hjärta smälter. Innan avskydde jag sådant romantiskt blaha, och jag var super nöjd för en öl i baren och sedan gick jag hem med mannen som betalade den. Men nu. För det första.
Inga jävla one night stands. Det äcklar mig. Och för det andra. En sketen öl i en bar är inget jag går till sängs med någon för. Ohno.

Sen är jag ju inte sådär jättesvår flörtad när det gäller romantik som ni ser. En promenad på kvällen under stjärnorna och utsikt över havet är inte något som jag förhindrar om tillfälle ges. Och såväl restaurang som en picknick på en gräsmatta eller en take-away kaffe på en buss. Sak samma. Gör personen det med vilja och hjärta så funkar det alltid. Till och med klyschor biter. Man vet ju när det är äkta, och man vet ju när det handlar om att ligga. Tro mig. Jag har stött på en del Jag-är-så-jävla-romantisk-som-gör-detta-för-henne-och-sen-drar-jag-över-henne-om-15-minuter. Fantastiska män. Men just då, så var det inte mig emot. Win win liksom. Mysigt, och ligga. Vem kunde klaga.

Jodutack. De dagarna är rätt så mycket över. Men alltså romantik. Det behöver ju inte vara med någon som man har känslor för, som man vill något mer med. Det är just det jag menar. Romantik kan vara om min bästa vän lagar en fin middag och tänder ljus, eller om min killkompis ger mig ett kort med de sötaste sakerna i textat i bläck. Ja, ni hajjar. Det är det som skiljer oss hopplösa romantiker från de andra romantikerna. De som vill ha silverfat, vita dukar och rosor på sängen. Inte sagt att jag inte vill. Men jag nöjer mig mycket väl med papptallrikar, gräs och en filt.

Romantik är så mycket mer än det som finns inom alla Amerikanska dejting mallar. Romantik är inte alltid gester, ord och gärningar. Romantik är något som finns i oss alla (Förutom de 4,5 miljoner män jag innan dejtat, märkligt nog) Och romantik är så fantastiskt. Där fantasi blandas med känslor för en person. Ro-man-tik. Ja, ni ser. Med de orden kan det nog inte gå fel.


Åh, jag har nog sällan varit såhär sugen på hångel, regn och rödvin.



Mmm...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0