Hjärnstillestånd ?

Piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiip.

Detdär ljudet vaknade jag av inatt. Stimulerande va?
Jag trodde helt seriöst att jag låg på sjukhus och hörde hjärtmonitorn stanna och jag dog.
Min förtsta tanke var: Ähm.. jaha? Så nu stannade mitt hjärta då eller? Eller var det hjärnan? Kan hjärnan stanna? Finns det hjärnstillestånd?  Sen kom jag ju på att jag antagligen inte var död, min hjärna stod inte still, eller inte stillare än vanligt (stillare?) Jag levde, och det var något outhärdligt ljud som försökte göra mitt liv till en pina. 
Jag gick upp, och mötte två förvirrade tjejer i hallen. Anna & Sofia såklart, inte två random tjejer.  
Vi gick husransakan och letade efter pipet. Sofia trodde det var ett larm. Jag konstaterade att det var rören i toaletten som pep, fick Sofia till att spola. Njöt när ljudet försvann och gick o lade mig. Uuuunderbart.
Tills att det var morgon igen och man skall upp o fixa o dona.

När jag sminkat mig så skall jag lägga på locket till korgen som jag har mitt smink i på handfatet. Såklart. En ren reflex att lägga tillbaka det när jag användt sakerna. Det jag inte tänkte på var att jag under ett krogbesök för 2 veckor sedan lagt locket till korgen över en kackerlacka som jag väntat ut så att den skall dödensdö där under.
Två veckooooooor är ganska lång tid utan mat, och sol och sådär. Men uppenbarligen inte för en kackerlacka. Nejrujävlar. Den rörde på sig. Jag fick total hjärtsnurr och var säker på att mitt hjärta nu, för andra gången på ett dygn skulle stanna, fast påriktigt. Jag slängde mig bakåt utgenom dörren (trodde jag) men där var ju givetvis dörren. Gjorde någon total helomvändning och fick upp dörren och kom in på rummet istället. PHEEUW!
Fast det var ju inte såvidare smart Sara hörde jag i mitt huvud. Kackerlackan då? Jag tog morgon mod till mig o lade på locket igen.

Jag konstaterade att jag var svin nöjd efter min insats att fånga kackerlackan igen!
Sofia konstaterade i hallen att jag var jävligt kunnig som visste att det var rören som tjöt inatt.
Jag konstaterade att Sofia uppenbarligen inte vet någonting om mig, och att hon gärna får tro att jag är kunnig.
Jag konstaterade också just nu att detta kommer gå i stöpet efter att Sofia läser detta idag.


Slut konstaterat. Stavas det förresten konstaterat? Okonstaterat.


Kommentarer
Postat av: Sandra

hahahaha, du är för rolig. Saknar dig

2010-01-19 @ 22:17:36
Postat av: Linn

hahaha sara!

2010-01-24 @ 17:14:48
URL: http://linnsjokvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0