Himlen, Tur & Retur Tack.

"Du har nog en säkrad biljett till himlen"

Va? Har jag? Skulle jag ha en säkrad biljett till himlen? Jag som gjort alla möjliga saker i mitt liv, som inte är en gnutta accepterade varken politiskt eller moraliskt. Men uppenbarligen, enligt min vän, så har jag en säkrad biljett. Och det känns ju skönt att någon tror att jag kommer entra Pärleporten, skaka guds hand, klappa han på axeln o säga: Ähm, du måste vart bra full då du satte mig på denhär listan, och sedan gå in. Kanske ta en näve vindruvor påvägen, men det hör ju liksom till himlariket. Moln, guld och Hawaiian tropic män som går runt i Egyptisk bomull och panflöjt i bakgrunden. Bara gå runt och leva harmoniskt, och må bra, och skratta - inte sådär hysteriskt utan mer kontrollerat, eller bara le.. ja le, det är nog det enda man gör i himlen.

Jag och min vän diskuterade också Helvetet.
Hade det inte vart braaaa coolt att festa loss med jävulen? Dra en tequila, sätta på lite metal och bara spåra. Spåra med jävulen. Där är det nog ingen vacker port man skrider in igenom. Där är det nog mer elektriskt stängsel, hundar som käkar upp dina ben om du står still förlänge, och varmt. Kan jämföras med att stå och köa in till spökhotellet Gasten på Liseberg tror jag. Rädd, varm (om det är sommar) men ändå jäävligt spänd på att få komma in o uppleva eländet. Hundarna byts ut mot ilskna bin, som vill käka upp dig, då du har en hel jävla pepsi över dig som din bror så fint placerade när han upptäckte att bin gillar pepsi, och att han inte gillar sin syster.  Jaa, vad skall man välja? Himelriket, eller Helvetet? Undrar om man får välja. Eller om det blir roulette för Lucifer och Gud om vem som skall få mig.  Jag hoppas på ett tredje alternativ. Varmt, hawaiian tropic män och Tequila.

Nu är det såhär att det är fredag eftermiddag, och jag är så ohyggeligt seg.
Känner inte direkt för att skriva ett milslångt inlägg idag, men jag kommer nog göra det senare.. eller imorgon.





Äntligeeeen helg!
HURRA !


Kommentarer
Postat av: Linn

vilka tankar du har ibland alltså, man kan inte sluta le åt dessa typer av inlägg.

kommer sakna dig så mkt raring!

2010-01-24 @ 17:12:52
URL: http://linnsjokvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0