Bara det inte är...

... SVININFLUENSAN!! Eller är den utdöd nu? Jag mår inte alls bra. Snuvig, o ont i halsen och tjurig som fasen (må bero på andra saker än influensa dock, men låt oss nu säga att det ingår)

När man bor i utlandet så tar det liiiite längre tid att få reda på saker än det tog när man bodde i Sverige. Webnyheter o aftonbladet.se i all ära men nej. Ickesanicke. Det går bara inte fram. Att Brittany Murphy trillat av pinnen fick jag reda på waaay after, och inte 2 min efter som mina vänner i Sverige sörjde denna vackra varelses bortgång. Jag skulle kunna kalla det lite pinsamt. När jag var på semester hemma så hade min Lillasyster en grym låt på sin mobil som ringsignal. Jag knäböjde och bad om att få reda på vilken låt det var, o vad artisten hette. 

Möttes av ett: Asgarv. 

Artisten hette Akon, och låten hette Sexy Bitch o hade glatt spelats i Sverige under vår och sommaren 09. Låten kom till Madeira nu i November tror jag.  Ja ni förstår krisläget nu va? Nåväl. Tillbaka till mig o Svininfluensan.

Jo, en fråga då ang. denna hiskeliga sjukdom. Hur kan en sådan sjukdom med ett sådant förlöjligat namn ha ihjäl så många människor? Svin . Influensa. Ha ha ha. Alltså.. Pesten, Digerdöden you name it. Där snackar vi skrämmande sjukdomar, även om utgångspunkten för alla är det samma - Dödensdö. Sen så var det ju dendära eran med Galna kosjukan.  Jag tänker fortfarande på tecknade kossor med stora pimpade guldringar i öronen, som springer runt o beteer sig som.. berusade tonårsmänniskor på gröna ängar. Nej, jag vet inte. Men om folk skall bli uppskrämda så får de nog ta och hittapå ett annat alternativ till läskiga namn.
Jag skall som en god medmänniska ge er lite tips:

1. Pinad-och-plågad-tills-du-dör-influensan.
2. Dina-sista-andetags-förkylningen.
3. Snart-ser-du-ljuset-i-tunneln-hosta.
4. Nu-önskar-du-allt-att-du-vart-snällare-sjukan.

Eller så kör man ett samlingsnamn för alla sjukdomar istället. Uppdelade i 3 Grupper, just för att undvika förvirrning.

Grupp 1: Du dör inte så sluta mesa dig guppen. 
Grupp 2: Du kan dö, men det pekar på att du kommer klara dig. 
Grupp 3: Du kommer avlida ganska ögonblickligen, så feel free att besöka MCdonalds nu innan det är dags. 


Jag har två kollegor här på Madeira. Eller, jag har ju uppenbarligen fler än 2 men dessa två har en teori om svininfluensan. Lyssna här:  Först kom finanskrisen. Ooooh, vad jobbigt. Folk varslades hit o dit o det var misär i Sverige. (För ett ögonblick såg jag faktiskt sverige i grått och att folk låg på gatorna med armar avslitna, o åt från sopor o tiggde pengar av kommungubbarna som gick förbi. Detta stämde inte riktigt fick jag höra sen av överlevande från Sverige, då det inte var ett krig som drabbat dem.) Hur som haver. Finanskrisen.  Somsagt, alla tänkte på detta, o alla var deppiga o ingen hade råd till någonting och hur skulle det gå med årets julklapp osv.
Men . Som en blixt från klar himmel, så drababs Sverige av ÄNNU ett bakslag. Nämligen: Svininfluensan. Kaboom sa det, och folk sprang o ställde sig i kö för vaccineringar, och skulle ha reda på allt som hade att göra med eländet. Nu stannade folk hemma av fri vilja, och inte för att de inte hade råd att gå ut. Hela Sveriges befolkning enades igen, och snackade om denna sjukdom. Frid och fröjd över vårt land. 

Hajjar ni vad jag menar? Visst att folk dött av Svininfluensan, men tänk om det är en kupp. En bluff. Lurendrejerier. Egentligen härjar endast vanlig influensa runt om i världen, som folk faktiskt dör av påriktigt. Men någon i något FN råd kom på att detta var det som skulle göra att vi glömde finanskrisen och allt enlände.
"Vi startar en mesig epedemi, med ett urlöjligt namn, så alla kan sluta klaga, o börja fokusera på något annat"    Jag måste säga att när jag först hörde denna idén så skrattade jag o sa att de var galna.
Men nu...  Det är ingen dum idé alltså. Kan det vara så att Svininfluensan är en bluff? Kan vi vanliga människor bli så grundligt lurade av läkare, presidenter, militärastyrkor osv ? Inte vet jag. Men kan man döpa en sjukdom till Galna kosjukan, så kan vadfan som helst hända.  

Ja, nej. Nu får det räcka såhär på morgonkvisten.
Nu skall gå o snyta mig, och be för att kultinginfluensan inte satt sina små klövar i mig.

Over and out.

Kommentarer
Postat av: Andreas

Det är ju sant. I Sverige så har vadå? ett femtiotal människor dött. En av dem var Berit, 94 år. "Berit, 94, död i svininfluensa!". Jamenhonhadejuförfandöttomnågonblåstepåhenne! Det är ett medieuppsåt utan desslike. Normala år, vanlig influensa, dör omkring 1000 människor i sverige. Gamla, sjuka osv. Precis samma människor som dött iår i svinet. Skillnaden är, och det som är viktigt att poängtera med uppsåtet är att den vanliga influensan och vinterkräksjukan varit frutkansvärt mycket mildare i år. Varför? Jo för att alla vart så jävla rädda för svinskiten så man har tvättat händerna otroligt mycket mer.



Nu är ju det roligaste att inget har skrivits om det på skitlänge, för det "var visst inte så farligt". Och nu säger folk att så många är vaccinerade i sverige så att det inte sprids mer. Woho. Jag har en kompis som är läkare, och hon har inte ens vaccinerat sig eftersom det är otestat läkemedel som ingen vet vad det har för biverkningar osv. Jävligt roligt, tycker jag. Humor i världsklass.

2010-01-07 @ 11:32:33
URL: http://flashpoints.blogg.se/
Postat av: Wallan

2010-01-09 @ 01:59:58
Postat av: Wallan

Hej Sarah =) va ett tag sedan och jag hittade precis din blogg. Riktigt intresant läsning må jag säga =) fast jag visste ju att du är duktig på att skriva. Och jag tror du har rätt jag tror grisinfluensan är en propaganda, reklam att tjäna pengar genom. Vi jobbade med det i skolan och det är knappt 40 st som dött jag menar hallå vanliga influensan är värre! Någon blev jävligt rik på det i allefall. Och som ni säger man har ingen aning om biverkningarna medicinen är ju inte testad!



Så nog om det. Jag hoppas allt är bra med dig och hör rykten att du snart kommer hem, ser framemot detta =)



Njut och ha det bra kram Nathalie



ps jag har inte tagit sprutan, ofta jag sätter en nål i mig frivilligt!

2010-01-09 @ 02:52:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0