Kollektivtrafik = Panik

God morgon, eller god förmiddag antar jag att det är.

Här skall ni förresten få se min vän Emelies reaktion när hon blir lurad, och vi sedan överraskar henne med att jag är hemma. Jag ahde pratat med henne någon timme innan, och då trodde hon ju såklart jag var på madeira då hon ringde till mitt Madeira nummer. Kolla in videon på ett psykbryt här.
4:e dagen med pulverspya och jag försöker att dra ut på det då jag inte vill dricka det längre. Jag är ju inte sugen på mat, men jag är fan inte sugen på pulver heller. Näru. Men nu skall det tydligen vara aslätt säger den lilla katalogen som berättar hur dagarna kan vara. Jojo. Man vill ju inte ens dricka skiten. Man vill ju förihelvete inte stoppa i sig någonting. Hade man inte ätstöringar innan, så får man det bergis nu iallafall. Och jag som hade Bullemi Light innan. Jag äter och äter och äter, men jag spyr aldrig. Undrar hur mina symtom kommer förändras nu efter pulversörjan. Hur som haver så blev mina veckoplaner förändrade under ett ögonblick.

Min moster behöver hjälp med Barnen, då de är sjuka och föräldrarna inte kan stanan hemma längre.
Jag som älskar mina kusiner ovillkorligt, och inte träffat dem sedan september är jätteglad över att få passa dem.
Problemet är bara:
1. Alla tåg är typ stoppade. 2. Jag har lovat Pernilla att komma till Vara i veckan. 3. Busskort, hur funkar det nuförtiden ? 4. Ähm nämnde jag att alla tåg är stoppade? 5. Hur kommer jag då till Göteborg?

Jag skall isåfall ta med mig min bakfulla lillasyster till Göteborg idag, för att imorgon och Tisdag passa barnen, och sedan åka till Vara på Onsdag och träffa min Pärla Pernilla och sedan tillbaka till Göteborg på Fredag för att passa ungarna det datumet som var planerat från början fast med min mor istället, för att sedan möta upp Maria som kommer in till stan, och shoppa med henne, och sen dra med henne till Kusinerna för att fortsätta passa dem. Undertiden skall jag hinna träffa en handfull människor i stan, som jag lovat träffa sedan jag kom hem, men problemet är att jag går på pulvershakes och inte kommer kunna socialäta eller dricka med dem och de kommer tycka det är svintrist, även om jag nu faktiskt inte bryr mig om att jag inte ens tuggar längre. Sen så kommer vi till det Stora problemet. Det stavas kollektivtrafik. Jag älskar spårvagnar, men vafanihelvete är det att åka runt på bussar o tåg med massa knarkare, snoriga ungar och gamla sura gubbar. Nejtack. Övertalning att föräldrar skall köra 15 mil, och släppa av mig har nu satts i rullning. Går knappt att köra på vägarna, men bearbetning pågår.

Nu skall jag ta en Shake, eller jag MÅSTE ta en shake annars förskjuts allting och jag måste ta 2 stycken ganska nära inpå varandra. Och det är inte kul, då jag måste hålla den första under kontroll i magsäcken samtidigt som jag dricker den andra. Sounds fun ha?



Solen skiner på 2 meter snö på utsidan och det är fantastiskt vackert.
Ha det så fint mina vänner.


SJK

Kommentarer
Postat av: Anonym

hehe... sööt där vad gla hon blev

2010-02-22 @ 14:21:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0