Min sista nyktra fredag.

Nu har det gått någon timme.
Och jag är SÅ jävla trött på eländet. Inte bara på att dricka pulver. Jag är enooormt trött också, fysiskt trött. Ligger i sängen och bara halvdör känns det som. Läser, sover, läser, sover. Orkar knappt svara i telefonen. Och då mina kära vänner, är det fanimej illa.
Vad hade jag gjort om jag varit i en sådanhär svacka i vanliga fall? Jo, jag hade druckit ett glas vin eller två.

Min första nyktra fredag i all ära. Men också min sista nyktra fredag.



Jag har också kommit fram till att jag är så jäävla trött på vissa saker i mitt liv. Som att vara en Pussy tillexempel. Nej okej, ni kanske inte har sett mig som någon pussy och jag har inte heller själv sett mig som någon pussy. Men ärligt talat i många månader, så har jag varit en riktig jävla pussy. Och jag blir så arg på mig själv, för jag kunde skitit i vad jag kände och bara gjort sådant som inte spelade någon roll. Vad fan spelar det tillexempel för roll NU vad jag kände ?
Det hände ju inget, jag blev bara knäpp och ledsen ändå och det ända jag känner nu när jag är tillbaka i Sverige är att jag är besviken på mig själv, och jag ångrar att jag lät mina känslor stoppa mig från saker jag skulle gjort.
Jag ångrar inte att jag lyssnade på mitt hjärta, det skall man ALDRIG göra. Men jag ångrar att jag inte fattade vad jag höll på med förrän långt, långt senare när jag insåg att jag gått miste om saker som jag hade älskat att göra. Just för att jag blev knäpp och för att jag blev kär. Kärlek är en bra sak alltså. Men ibland så kommer den in lite fel i ens liv. Den kanske borde kommit tidigare, eller mycket, mycket senare. Man skall vara glad att man fick känna hur det kändes. Han hindrade mig aldrig någonsin, det var bara jag själv.
Min fantastiska vän Jacque sa en gång: Du måste få ditt hjärta krossat Sara, du har aldrig fått det. Så jag chansade. Och det fick jag. Men Inte av honom, men av mig själv.
Just för att det blev så, det var aldrig, aldrig hans fel. Det fanns ju framför mig helatiden att det kanske inte var besvarat på samma sätt som jag kände. Men jag är över det, det var ett tag sedan och jag går vidare. Men jag går vidare med någonting som kanske är ännu bättre. En riktigt jävla bra vän som jag nog älskar mer än jag skulle kunna älska honom som någonting annat.

Jag förlorade en kärlek, vann honom som vän istället och lärde mig en jävla läxa.


Jag lägger ned kärleken nu för ett tag, det är ju en sak som är säker. Men vad gör allt om hundra år, som Medlyssnar-Jonas alltid säger. Och han har rätt. För vad fan gör detta om hundra år, eller om hundra sekunder egentligen?



Ha en utomordentligt trevlig fredag.
Nu skall jag ta en Shake och låtsas som om det skulle kunna vara något med jävligt hög alkoholhalt i.



S k å l   !

Kommentarer
Postat av: Jacque

Jag vill bara slå ett slag för det alkoholfria alternativet! Även det finns att inhandla på systemet, så du kan gott dricka en flaska alkoholfritt alternativ när suget efter just vin är stort. Älskar dig gumman <3 Puss puss

2010-02-20 @ 10:21:38
URL: http://jacque.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0