Rubber & Soul


Ser ni minusgraderna? Ser ni plusgraderna? Imorse när jag kom upp så såg det ut sådär. Det är varmare utomhus på Madeira än det är inne i mitt hus på morgonen. Brrr...



Ångesten är över, min baksmälla är över och min fruktansvärda avsky mot Kungshamn och dess befolkning är nu efter 48 timmar äntligen över. Eller a, lite mindre brutal iallafall.

Personen som jag terroriserat med SMS i lördags var lugn och fin. TUR att han känner mig såväl att han faktiskt kan rycka på axlarna när det är Lördagkväll för att han fattar att min hjärna nu bytt spår och satt kurs mot någonting helt annat och lämnat allt vad vett, moral och politisk korrekthet heter what so ever. Han visste också att han inte skulle skriva: "Du skall inte sms:a när du dricker Sara." För då visste han att han skulle få ett psykbryt tilllbaka som meddelande. Pheuw! Jag är jävligt nöjd över honom, sjukt stolt iallafall. Hur man kan vara så vettig när man får sådana sinnessjuka meddelanden från en allt annat än vettig brud? Hurra för en Sansad kille.

Kul också att jag fick ett meddelande av min vän som uppenbarligen också bar på lite Alla hjärtansdags ångest

"Skönt att läsa att vi är i exakt samma situation kära Sara! När kommer alkolåset fär mobilen egentligen?? Förhoppningsvis innan nästa års alla hjärtans..."

HAHAHA. Ganska roligt. Där sitter vi i olika städer, med samma ångest och våndar oss för gårdagen, och det var vi som skrev i Fredags att vi skulle dricka vatten på krogen.. var det inte ?

Nu sitter jag o lyssnar på Håkan Hellström. Jag gillar egentligen inte honom, men ja.. vissa låtar alltså. Det är orden och meningarna som han klistrar ihop som gör det, annars tycker jag han är rätt så gnällig. Men allt som sedan kommer ut, som han skrivit ihop. Ja. Fint, riktigt fint. Jag har precis ätit frukost och tagit lite fina Pics i mitt hus. Inte så mycket att göra, och jag tänkte att det är ju lite trist för er på Madeira som jag helatiden tjatar med om hur det är, hur det är på morgonen, hur det ser ut.. ja. Nu skall jag slänga upp lite bilder här. Hold on.


Frukost



Mina favoritsaker i Huset. En liten del av Köket, ähm.. frukost. Big surprise med mönstret på brickan va?
Bokhyllorna fulla med massa böcker. Mamma älskar att läsa och sådan mor.. sådana Döttrar. Jag tycker det är så otroligt fint, och jag blir så glad när jag ser alla böcker. Tänk vad mycket det står där i, som inte vi vet, som inte vi upplevt, som någon annan vet, och har upplevt. Som vi kan få veta, om vi öppnar boken. Och vår fina kakelugn, som dock int
e är tänd nu, för att jag måste gå ut på utsidan och hämta ved. Och det är jag inte jättesugen på. Mamma är så duktig med hur det skall se ut tycker jag. Hon blandar liksom gamla saker och nya saker, fula saker med fina saker. En blommig vägg med en jättegammal byrå. Tja, hon är duktig min mamma.




Idag skall det bli en sådandär Kreativ dag hade jag tänkt. Jag skall börja måla med Oljefärgerna och sen skall jag göra om lite på mitt rum. Senare skall jag ta och gå till Biblioteket, som jag ä.l.s.k.a.r. Min dröm är att få ett sådant stort bibliotek som de har i Skönheten & Odjuret.





Här är förresten min absoluta favoritlåt för tillfället som jag lyssnade på innan jag åkte tillbaka till Sverige. Jag fick den av Kloka Malin på kontoret. Den hjälper mot det mesta. Livskaos & Hjärtekaos. Tro mig.

Kommentarer
Postat av: Sebastian.K

Cooowlt med pic's fran husen! Fick faktiskt motsatt effekt, jag saknar k-hamn mindre nu - tack Sara!

Ibland n'a'r jag beh'o'ver en akut Kungshamns-fix kollar jag pa Google Street view. Funkar ALLTID.

Ha det nu riktigt, fett, j'a'vla boring i K-hamn sa kommer jag tillbaka om 2 manader sa st'o'kar vi s'o'nder K-hamn!

Ha't g'o'tt k'o'tt och passa dig f'o'r gardinst'a'ngerna!

Peace.

2010-02-16 @ 12:41:16
URL: http://Sebastian.k @ Resedagboken
Postat av: Linn

fy fan, lägg inte upp bilder på sån där svensk god smörgås. jag blir avis, jag blir skiiitsugen!!

2010-02-16 @ 16:25:02
URL: http://linnsjokvist.blogg.se/
Postat av: Lisa

Har inte ens vågat använda internet fören idag nästan Sara, var rädd att jag fylle SEBat, kanske fört över massa pengar till någon? Men det var lugnt.. Som tur är!! Mañana lägger vi mobilerna i väskan o tar inte upp dom på HELA kvällen, eller hur??

2010-02-18 @ 22:49:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0