Uppdatering

Jag har köpt en vinterjacka. Ja, det finns vinterjackor på Madeira.. eller mjaaa det kanske inte är någon vinterjacka. Kanske mer en: Om-det-blir-lite-kallt-kan-jag-ta-på-mig-denna-kappa. Snygg är den iallafall.

Igår så kilade jag upp till ett kontor som jag skulle fixa lite papper på. Det gick förvånandsvärt smärtfritt måste jag säga. Hon snackade inte Engelska, och jag snackade inte Portugisiska. Check.
Men det gick fin fint ändå, tror jag iallafall. Såg att det var rätt siffror som stämde på pappret och sen fick jag signa under pappret som hon behöll.. låter lite märkligt nu när jag ser det såhär svart på vitt dock.

När jag sedan gick i gamla stan tillbaka till jobbet så insåg jag att min nya Kappa INTE var tillämpad att bära just denna fredagen. Kollade på apoteksskylten som alltid visar grader och tid, och den visar 25 grader. Äntligen är alla kalla vinterdagar över på Madeira, och man kan börja vistas utomhus igen. Nej allvarligt, så blir det ju inte under 20 grader, men man fryser så jävligt ändå, för det är en märklig kyla, och sen så är lägenheterna inte isolerade heller, för då skulle man koka upp under sommaren. Men dagen innan igår (förrgår) så drog jag upp till det dära kontoret på min lunch 60 minuter. Stod i kö i 50 minuter, sedan kommer en dam fram till mig och frågar om jag behöverhjälp. Jatacksnällahjälpmigdufantastisktant. Damen inseer att jag pratar engelska och visar mig tillbaka till kön, där jag hinner stå i 5 minuter till för att sedan bege mig ut i totalt spöregn, då det inte fanns en enda jävla taxi på gatan, och jag hade inte en blekaste aning om vad området kallades.

Tillbaka på jobbet. Fick ett smärre psykbryt på min chef som måste vara den själviskaste och mest egocentriskaste människan som har satt sina fötter på vår jord. Jag kan dra ett litet utdrag av vår diskution här:

Sara: Jag måste få ta ut mina 4:a övertidstimmar som jag fick när jag jobbade helg för TRE helger sedan imorgon Fredag, för jag måste fixa alla papper jag behöver.
Chef: Nej, det är heeeeeelt omöjligt. Kommer inte på fråga.
Sara: Nej, men jag måste inte ta ut alla 4:a, jag går till kontoret på min lunch, och sen står jag där tills jag kommer fram. Kanske blir 30 minuter över,eller så kanske jag har tur o kommer fram innan.
Chef: Nej, det går inte. Jag skall nämligen ta ut mina övertidstimmar.
Sara: Men jag jobbade ju för tre helger sedan, jag har rätt att ta ut dem. Du går ju alltid alltid tidigare.
Chef: Nej, du kan inte ta ut dem, det kan du bara göra samma vecka.
Sara: MEN SKOJAR DU MED MIG ELLER? DET VAR JU DU SOM SA ATT JAG INTE KUNDE TA UT DEM DÅ!!
Chef: Nu pratar vi inte om detta mer, jag skall gå hem nu (5 timmar tidigare som vanligt) Vi tar detta imorgon.

Klockan 12 på natten ringde min underbaaaaraaa vän och kollega Kim, som hade hört om dramat med min chef och sa att han kunde ta mina timmar, och backa för mig så jag kan fixa alla papper. Jag var riktigt nära att börja grina när han sa det. Jag menar i mitt nuvarande Team som jag jobbar i, så är det jag och 5 killar. Ingen vill jobba över, ingen kommer tidigare, ingen ställer upp. I mitt förra team med ca 30 pers, blandade tjejer o killar så vart det HELT annan karaktär på folken. Klart jag hjälper dig, jag kommer in tidigare, vi tar en halvtimmes lunch bara, nej gå du tidigare jag tar det. Alla ställer upp för varandra, för vi är i ett Team.
Hur som haver så tackade jag kim för hans vänligaste vänlighet mot mig och gick sedan till jobbet på norgonen, där Kim sedan säger till min Chef att han kommer backa mig, så jag kan fixa mina papper (om ni inte redan fattat detta så är dessa papper jääävligt viktiga) Min Chef säger då: Jaha. Okej.

Jag drar senare o allt är frid o fröjd. Tills jag kommer på att min chef är byggd av ren och skär idioti.

Chef: Du kan ta ut resterande timmar på Måndag.
Sara: Jaaaa, vad bra. Då gör jag det.
Chef: Måndag eftermiddag alltså.
Sara: Nej det går ju inte, jag KAN inte gå tidigare.
Chef: Häpp.
Sara: Vi lägger dem på morgonen, som Stefan fått göra denna veckan.
Chef: Nej.

TACK GODE GUD att du inte låtit mig få min mammas temprament, för då hade jag helt allvarligt kastat datorn på min chef och sedan tagit ut de fyra timmarna vare sig han ville eller inte.
Kim har mer eller mindre räddat mitt liv, för att jag var tvungen att få papprena, och jag är såå tacksam.
Mitt team är inte ett hemskt team egentligen, de är underbara o jag skrattar varje varje dag och Killarna tar hand om mig och hjälper mig varjegång jag behööver hjälp. Det är bara att ingen av dem gillar att gå ett steg längre, eller sitta en minut längre. Alla är vi olika. Och min Chef är... ja... jag vet inte. Han kan många gånger vara fantastisk också, men när det handlar om honom, så är det verkligen bara honom. Uschochfyochblä!


Nu skall jag möta mitt fantastiska gäng för frukost på vårat frukosthak och sen köpa massa öl och sen skall vi hoppa på en turistbuss och sitta på övervåningen och glida runt i stan. Vi har planerat Hattar, solglasögon med uppfällningsbara glas, magväska, sockar uppdragna till knäna och solkräm på näsan. Vi får nog se hur det artar sig med utklädnaden, men det kommer ju bli roligt iallafall. Senare ikväll så är vi 20+ som skall mötas upp för middag på vårt stammishak och käka middag och dricka drinkar. Sedan bär det ut i Madeira natten. Oj oj oj vad detta kommerbli en fantastisk dag!



Måste dra nu.


Kommentarer
Postat av: Jonas J

Bästa dagen hittills på Madeira! Underbar morgon, dag, kväll och natt,... fan vad vi har det bra! Trivs som fisken.... Tack för du/ni ringer och väcker mig när jag tar mina dagsvilor!

2010-02-08 @ 00:41:28
Postat av: maddan

sara. det kändes väl allt lite vääl konstigt att kliva in på kontoret & så satt du inte där. fyfan vad sentimentalt.



:(

2010-02-10 @ 10:01:51
URL: http://wildbyhearts.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0