Gift dig med mig.

Efter att inte bott i Sverige, eller i mitt hus på 1,5 år så har ju en del saker försvunnit från mitt rum.

I princip allting. Men man skall väl inte klaga va? Jag har ju fått så mycket, mycket saker. Tex. alla tyngder som min bror lyfter, och hans skivstång. Jag har också fått ett o annat gosedjur som en lillasyster inte vill ha längre, samt all annan skit som resterande familjemedlemmar är trötta på. Men det har ju gått jämt ut, då de jämt och fint delat upp mina ägodelar i diverse rum och till den personen som ville ha dem. Kan se presenter jag fått av mina vänner i vardagsrummet, minnen som jag har samlat på mig som finns i Lillasyrrans rum och saker jag själv köpt i min broders rum. Gillar jag det? Inte alls. Gillar dem att jag tar tillbaka allting nu? Ännu mindre än att jag gillade att de tog det från första början. Jag tror att de tycker det är deras saker nämligen.

Hur som haver så spenderar jag min dag med att ta tillbaka alla mina saker, lyssna på U2 och läsa böckerna jag lånade igår på Biblioteket.
Politik & Klimatförändringar, Hur reklam påverkar människor och jämnställdheten i världen samt Mötley Crues biografi The Dirt, som äcklar mig så fruktansvärt mycket att jag får ta pauser för att behålla mitt psykiska lugn, och maten jag ätit. Fruktansvärt. Jag kommer nu att citera vad som står allra först i boken, förlåt om du råkar vara under 15 år och läser detta:

"... Och ha med sig massor av koks. Vi var vakna tre dygn i sträck, spelade musik och tyckte inte ens att vi jobbade hårt. Vince hade tejpat upp bilder ur porrtidningar på väggarna och det flöt en strid ström av tjejer ut och in genom studion, som blev knullade med mikrofoner i kontrollrummet, flaskor i köket och borstskaft i garderoben för vi började få svårt att komma på nya saker att göra med dem"


Så fruktansvärt jävla vidrigt. Har du ett svagt psyke så bör du inte läsa denna boken (Lilla Sara, don't do it. Du har inget svagt psyke alls, men dessa ord som framkommer i boken är ingenting för dina fina små ögon).
Den är intressant. Men fan inte hälsosam.

Hur som haver, jag började egentligen skriva nu för att jag skulle berätta vad jag nyss lyckades med när jag skulle sätta upp en rullgardin på mitt rum.
Jag drar ut två spikar, där min gamla rullgardin suttit och skall sedan spika in dem på två andra ställen, så den nya kan passa. Jag tappar båda spikarna i sängen vadklart, och där står jag och håller i rullgardinen. Får tillslut upp en spik på ett mycket skickligt sätt och överraskar mig själv i vighet. Sedan skall jag spika in den på rätt ställe, men kommer då åt gardinstången med hammaren, och den flyger rakt ned och placerar sig perfekt över mitt näsben och orsakar ett blodflöde från min näsa. Jag som bara blött näseblod en gång innan i mitt liv (jag skulle testa vad som hände om man bara åt ägg och kaviar i 2 veckor) får lite panik och måste ta mig ur sängen. Trampar på en förlängningssladd som jag lagt i sängen, och tappar balansen och tar emot väggen med min oblodiga hand som tur var. Så där står jag och lutar mig mot väggen 2 meter över golvet med ena handen, och håller den andra handen under näsan för att inte blöda ned hela rummet. Vilket jag lyckades med anyway. Inte nog med det, så anar jag att det är en stukning som har framkommit av fallet mot väggen.
Någon som är förvånad?

Min slutsats av händelsen är att jag måste bli
gift snarast möjliga. Jag är helt enkelt inte kapabel till att fixa saker själv i hemmet. Så om det är någon som kan tänka sig att gifta sig, så är jag helt med på noterna, eller om ni har någon polare som är sugen. För nu börjar det bli kris här känner jag.


JAG                                 DU ?


Kommentarer
Postat av: Lilla Sara

haha Sara vem kan vara mer underbart klantig än du. Och boken tror jag nog visst att jag skulle klara av ;)

2010-02-16 @ 19:55:55
URL: http://sarastenstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0