Barnpassning & snöstorm

ÅH. Äntligen hemma efter en stressig dag.

Steg upp.
Drack kaffe.
Bloggade.
Duschade.
Hängde på Mammas jobb.
Emelie kom och fikade.


Men nu, så har jag varit och passat barn!
Eller a, de är rätt självgående. Det är väl våra... jag vet inte hur man skall förklara det. Mammas bästa vän, min gamla chef, lillasyrrans kompis... ptja.. det är typ våra Låtsaskusiner. De är inte våra kusiner, men de har typ alltid varit det. Så är det med det. Jag fick vara med Tilda och Meja och höra på hemska detaljer av Patricia som är 16 år om hennes och hennes kompisars sexliv. Sen kom Marina hem. Min gamla chef. Underbar människa. Jag älskar att vara med henne. Skööön. Vi kunde dock inte prata så mycket, då det fanns LITE för många öron i rummet.

Marina älskar skvaller, Sara älskar skvaller. Vilket utgör en magisk kombination av två munnar som pratar förmycket och fyra öron som inte kan få nog. Underbart !

Nu skall jag väl ta och ringa mina dagliga samtal under kvällen för att se så världen håller ihop, och att det inte är kris i någon ände. Gud förbarme.
Förresten! Det är snöstorm. Ca 40 cm snö. Iskallt.      A n d   I   l o v e   i t .
Hoppas bara det går över tills nästa vecka då jag beger mig till Vara .... Allt rimmar med Vara.
Sara den rara skall besöka Vara. Tappert försök.

Im tellin' you.
Fönstrena är täckta av snö, så man kan knappt se ut. Och det blir värre tydligen. Enligt pappa.
Men han älskar att driva med mig. Å andra sidan vem gör inte det ? Hade jag vart lite dummare så hade jag försökt själv. Eller smartare? Eller hur blir det nu?

Ha en trevlig kvääälll.

Pussochkram




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0